Rozszerzona rzeczywistość - bawi, zaskakuje, pomaga
Konsumenci chcą więcej, oczekują ze strony marek kreatywności i lubią być zaskakiwani. Z drugiej strony cenią sobie również wygodę, nowoczesne rozwiązania, które mogą ułatwić życie oraz idealnie dopasować produkt lub usługę do ich potrzeb. Naprzeciw oczekiwaniom klientów wychodzi rozszerzona rzeczywistość, która już jakiś czas temu szturmem wdarła się do marketingu. I mimo że wykorzystywana jest w naprawdę wielu dziedzinach, to z powodzeniem może również przekonać do zakupu, zapewnić rozrywkę na najwyższym poziomie lub po prostu uprościć życie w niektórych obszarach.
Łączenie światów
Czym więc właściwie jest rozszerzona rzeczywistość? To połączenie świata realnego z elementami wygenerowanymi komputerowo. A skąd wynika rosnąca popularność komputerowej rzeczywistości? Na pewno w dużej mierze z faktu, że zdecydowana większość populacji posiada smartfony wyposażone w kamerę, z której obraz może być rozszerzony o pewne elementy. Przykładu wcale nie trzeba szukać daleko. Można tutaj wspomnieć, chociażby o grze Pokemon Go, która szturmem podbiła serca użytkowników na całym świecie. I mimo że jej sława już przebrzmiała, to trzeba przyznać, że łowienie pokemonów wprost z chodnika w drodze na przystanek mogło wciągać. Oczywiście rozszerzona rzeczywistość nie kończy się na smartfonach. Doskonale sprawdzają się tutaj również tablety, czy bardziej zaawansowane specjalne okulary. Oprócz wykorzystania w rozrywce, czy całkiem poważnych dziedzinach, jak na przykład medycyna, AR (Augmented Reality) ma również zastosowanie w marketingu. Może na przykład wspierać sprzedaż poprzez ułatwianie klientowi podejmowania decyzji zakupowych. Chociażby poprzez umożliwienie „przymierzenia” ubrania, nad którym się zastanawia lub sprawdzenia jak dodatki do mieszkania, które ogląda w sklepie internetowym, naprawdę będą prezentowały się w jego wnętrzu. Póki co wykorzystywanie tej technologii może być dla wielu osób jedynie ciekawostką, ale bardzo prawdopodobne, że już niedługo stanie się standardem na przykład w sklepach internetowych, a łączenie świata prawdziwego z wirtualnymi elementami będzie dla konsumentów codziennością. Oprócz praktycznego zastosowania rozszerzonej rzeczywistości w marketingu warto pamiętać o tym, że doskonale zwraca ona uwagę konsumentów i daje się świetnie wykorzystać na przykład w przestrzeni miejskiej. Nic więc dziwnego, że firmy coraz częściej używają jej w reklamach.
Co nas czeka
Wydaje się, że w czasach tak silnej konkurencji wyróżnienie się na tle rynkowych przeciwników jest prawdziwą sztuką. Jak więc tego dokonać, jeśli nie poprzez wykorzystywanie najnowszych technologii, nieustanne wprawianie konsumenta w zdumienie oraz jak najlepszą odpowiedź na jego oczekiwania. Jedyne, co z całą pewnością można stwierdzić to to, że rozszerzona rzeczywistość jeszcze nie powiedziała ostatniego słowa. Zarówno jeśli chodzi o praktyczne zastosowanie AR, jak i wykorzystanie jej w rozrywce jesteśmy przekonani, że jeszcze nie raz zostaniemy zaskoczeni.