Logo? Tak, poproszę!
Coca-Cola, Apple, Rolex, IBM, czy znaczek Igrzysk Olimpijskich to jedne z najbardziej rozpoznawalnych logotypów na świecie. To znaczki, które mówią więcej niż miliony słów. Każdy z nich jest synonimem tożsamości firmy. Każdy też wiąże się z wielkimi markami. A co z małymi? Czy w ich przypadku logo to snobizm? A może właśnie ten mały znaczek wiele pomoże w kreowaniu sukcesu małej firmy?
Małe wiele może
Także w przypadku małych firm. Dlaczego? W czym tkwi fenomen? Otóż cały sekret tkwi w tożsamości biznesowej, którą buduje się poprzez właśnie logo, jako część identyfikacji wizualnej. O co tutaj chodzi? O działanie ludzkiej psychiki. Wyobraź sobie, że wchodzisz na targ i widzisz cztery stoiska, które oferują właśnie to, czym się interesujesz. Jedno z nich kojarzysz i identyfikujesz, pozostałe trzy są Ci zupełnie obce. Do którego podchodzisz? Najprawdopodobniej do tego, które znasz i któremu na swój sposób ufasz. Na pozostałych nie wiesz, co możesz otrzymać, nie chcesz więc ryzykować. Tak reaguje większość ludzi. I na takiej właśnie zasadzie działa logo. Jest ono elementem Twojej tożsamości. Tożsamości, która przełamuje anonimowość. W umyśle odbiorcy logo kreuje pewien wizerunek firmy, przez co nie jest ona dla niego obca. A gdy przestaje być obca i anonimowa, wyróżnia się spośród konkurencji. Ma to, coś co przyciąga uwagę. I tak właśnie ten niewielki znaczek kreuje wielkie sukcesy. Także tych małych firm.
Logo firmowe to Twoja tożsamość!
I nie tylko Ty musisz o tym pamiętać. Pamiętać muszą również Ci, którzy zajmują się projektowaniem. Nie daj sobie wmówić, że w jeden dzień podeślą Ci logo, które stanie się hitem. Bo żeby stworzyć dobre logo firmowe, trzeba najpierw dokładnie przyjrzeć się charakterowi firmy. Wsłuchać się w potrzeby klienta. Jest to długotrwały proces, do którego my podchodzimy z dużą starannością, tak aby naszej uwadze nie umknęła żadna informacja, która pomoże w zaprojektowaniu idealnego, budującego Twój silny wizerunek logo. Bez tego stworzenie skutecznego logotypu nie jest możliwe. Jego zadaniem jest bycie Twoją wizytówką, znakiem rozpoznawalnym charakteru Twojej firmy, jakości świadczonych przez nią usług, czy sprzedawanych produktów. Logotyp ma być narzędziem komunikacji z klientem. Ma mówić o Tobie, być pryzmatem, przez który będziesz postrzegany.
Mała firma nie mniej niż duża potrzebuje dziś skutecznego logotypu. Lekkiego, niechaotycznego, prostego i przyjemnego w odbiorze. Logo, które będzie budziło pozytywne skojarzenia, tworzyło atrakcyjną w oczach odbiorcy tożsamość biznesową. Takiego, które ją wyróżni.