loader

Czym jest identyfikacja wizualna i dlaczego jest ważna?

Czym jest identyfikacja wizualna i dlaczego jest ważna?

Identyfikacja wizualna to zbiór symboli, kolorystki i nazwy która reprezentuje firmę. Dzięki identyfikacji wizualnej możemy pokazać naszą firmę na zewnątrz. To dzięki niej budujemy rozpoznawalność.

Elementy identyfikacji wizualnej firmy

Identyfikacja wizualna to nie tylko logo firmowe. Do elementów identyfikacji wizualnej firmy można zaliczyć między innymi kolorystykę, krój pisma, druki firmowe, strój pracowników czy smycze, zapalniczki i inne gadżety. Wszystkie elementy identyfikacji wizualnej powinny być spójne. Klienci kojarzą markę czy firmę po użytej kolorystyce czy kroju pisma. Wartko od samego początku rozpoczęcia działalności zadbać o odpowiednie projekty graficzne które będą reprezentowały firmę.

Nazwa firmy

Jedne z ważniejszych wyróżników naszej firmy. Nazwa powinna być łatwa do zapamiętania przez potencjalnych klientów i dobrze się kojarzyć. To ona pojawia się na wszystkich materiałach firmowych. Znajdziemy ją nie tylko na stronie internetowej czy wizytówkach. Pojawi się też na materiałach drukowanych takich jak ulotki czy plakaty reklamowe. Nazwa firmy może być nazwą własną lub może być nazwą słowną, związaną z przedmiotem działalności. Dobrze jest, jeżeli nazwa jest możliwa do zapamiętania i wypowiedzenie przez obcokrajowców. Warto pamiętać, że różni ludzie różnie interpretują nazwę. Przed wyborem nazwy dla swojej firmy warto sprawdzić czy w innych językach nazwa ta nie jest obraźliwa lub nie ma złych skojarzeń.

Kolorystka firmy

Wybór kolorystyki firmy powinna być dobrze przemyślana. Zazwyczaj stwarza ona podstawę systemu wizualnego. Powinna ona oddawać charakter i pozycji firmy na rynku. Niektóre branże, tak jak na przykład branża medyczna charakteryzuje się barwami niebieskimi i zielonymi. Natomiast branża prawnicza często wykorzystuje barwy bordowe, granatowe i złote. Dobierając kolorystykę warto przemyśleć jak będzie ona wyglądała zarówno na stronie internetowej jaki i na materiałach drukowanych. Połączenie niektórych barw nie będzie korzystnie wyglądało,

Księga znaku

Księga znaku opisuje budowę logotypu firmowego. Określa również jego zastosowanie. Dzięki księdze znaku mamy wpływ na to jak powinno wyglądać nasze logo użyte w różnych sytuacjach i na różnych materiałach. Rozróżnia się wersję skróconą oraz rozszerzoną księgi znaku. W podstawowej wersji znajdziemy genezę i konstrukcję logo, zasięg pola ochronnego, poszczególne warianty (monokolor, gradient, płaski kolor itd.). Rozszerzona wersja zawiera dodatkowo przykłady zastosowania na np. wizytówka, plakatach czy ulotkach. Zawartość księgi znaku jest uzależniona przede wszystkim od indywidualnych potrzeb i oczekiwań klienta.

Zakupy Google

Reklama produktowa w sieci Google zakupy.

Przejdź do strony

Identyfikacja wizualna

Projektowanie identyfikacji wizualnej dla firm i instytucji.

Przejdź do strony

Tworzenie sklepów WooCommerce

Intuicyjne, łatwe w obsłudze sklepy internetowe woocommerce.

Przejdź do strony
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.