Slogan, który zostanie zapamiętany
Niektóre są ponadczasowe, inne nie zostały zapamiętane nawet na chwilę. Slogany słyszymy i widzimy właściwie każdego dnia, jednak tylko nieliczne robią na nas wrażenie, które sprawia, że zapisujemy je w swojej świadomości i już zawsze kojarzymy z konkretną marką lub produktem. Mimo że najczęściej slogan składa się z jednego zdania lub wręcz tylko kilku słów to jego stworzenie wcale nie jest tak proste. Owszem, może być proste, jeśli ograniczymy się do zużytych już, banalnych fraz, które nie wniosą zupełnie nic do życia konsumentów, ani nie przyniosą żadnych korzyści firmie. W końcu czy istnieje najmniejsza szansa na to, że zdanie "jakość, która Cię zachwyci" wzbudzi w kimś jakiekolwiek emocje i sprawi, że ta osoba zechce skorzystać z naszej oferty? Raczej nie.
Dobry, czyli jaki?
Aby dowiedzieć się, jaki powinien być dobry slogan (chociaż nie ma tutaj żadnych sztywnych reguł, które zagwarantują sukces w tej materii) warto na początku zastanowić się, po co się go tworzy. Dobry slogan, podobnie jak logo firmowe ma za zadanie przyczynić się do tego, że klienci zapamiętają naszą firmę i będą kojarzyć ją z pewnymi elementami charakterystycznymi. Pozwoli również wyróżnić się na tle konkurentów rynkowych (w końcu oryginalny slogan to coś, czego nie ma nikt inny). Slogan powinien bezpośrednio wiązać się z działalnością firmy, a jego treść musi zawierać dokładnie to, co według nas klienci powinni zapamiętać i skojarzyć z nią. Oczywiście możemy przekazać to w formie metafory bądź całkiem bezpośrednio (pamiętajmy jednak, aby uważać na wcześniej już wspomniane niewyróżniające nas w żaden sposób hasła, których używają wszyscy). Zwróćmy uwagę na coś, co naprawdę warto zaakcentować. Największą sztuką w przypadku tworzenia sloganu jest umiejętne przekazanie dokładnie tej treści, na której przekazaniu nam zależy w możliwie jak najbardziej zwięzły i prosty sposób. Nie sprawdzą się w tym przypadku wyszukane słowa i trudna składnia. W końcu slogan ma zostać zapamiętany przez jego odbiorców, w związku z tym nie może być zbyt rozbudowany bądź skomplikowany. Oczywiście skoro ma opisywać naszą firmę i być z nią kojarzony slogan powinien wskazywać na korzyści, które jesteśmy w stanie zagwarantować klientowi. Powinien wzbudzać emocje, które przyniosą oczekiwane skutki. Co to znaczy? Na przykład zmobilizuje konsumenta do zakupu, zaciekawi go, rozbawi, wzruszy... możliwości jest wiele i przy odrobinie wysiłku uda się postawić na tę, która będzie najkorzystniejsza dla konkretnej formy działalności. Slogan może zawierać nazwę firmy, wtedy będziemy mieli pewność, że gdziekolwiek się nie pojawi, odbiorcy nie będą mieli żadnych wątpliwości o co chodzi.
Z zaskoczenia
Mówi się, że najlepsze pomysły przychodzą do głowy w najmniej spodziewanym momencie. Właśnie tak może być ze sloganem. Być może długie zebrania nie przyniosą oczekiwanego hasła, a pojawi się ono samo, dokładnie takie jak powinno być. Wymyślanie sloganu na siłę może przynieść odwrotne skutki. Pamiętajmy, że tworzymy coś, co w zamyśle ma być kojarzone z naszą firmą – musi zatem być dobre.