Czym są i jak przeprowadzać testy A / B?
Testy A / B wprowadzają naukową metodologię do Twojej kampanii marketingowej. Testy A / B pozwalają zrozumieć, w jaki sposób małe zmiany mogą wpłynąć na zachowanie klienta i uczynić strategię marketingową tak efektywną, jak to tylko możliwe.
Nie testuj małych, nieznaczących elementów
Podczas przeprowadzania testów A / B należy skupić się wyłącznie na elementach, które mają największy wpływ na współczynnik konwersji. Załóżmy na przykład, że odkrywasz, że strona główna Twojej witryny generuje większość wyświetleń, ale brakuje przejść na inne podstrony witryny. Rozważ zmianę słownictwa, kolory czy kroju pisma. Proste zmiany mogą przynieść duże efekty!
Jedna zmiana w jednym teście
Nie daj się ponieść emocjom. Pamiętaj, aby testować tylko jedną zmienną w jednym czasie, aby dokładnie monitorować efekt i wpływ, jaki powoduje zmiana. Uzyskanie informacji potrzebnych do poprawy wyników może zająć kilka tygodni lub nawet miesięcy. Po tym czasie będziemy wiedzieli w jaki sposób wpłynęła zmiana na konwersję strony. Pamiętaj że nazywa się to testowaniem A / B, a nie testowaniem A / B / C / D z jakiegoś powodu.
Poświęć czas na przeprowadzenie testów
Przed rozpoczęciem procesu testowania A / B określ, ile czasu poświęcisz na każdy eksperyment testowy. W zależności od firmy i poziomu zaangażowania odbiorców może być konieczne przeprowadzenie eksperymentu przez kilka dni lub nawet kilka tygodni w celu zebrania przydatnych wyników. Ważne jest, aby każdy test A / B trwał taką samą ilość czasu, aby dostarczyć miarodajne wyniki.
Konsekwencja jest kluczem do sukcesu
Bądź zgodny z Twoimi metodami testowania. Aby sprawdzić, czy testowane zmienne faktycznie działają, musisz przeprowadzić test na tę samą grupę odbiorców, w tym samym czasie, przez taki sam czas. Spójność daje pewność wyników. Inna grupa docelowa czy inny czas testu może spowodować, że odbiór będzie inny, a sam test zaburzy testy. Testy mogę trwać 10 dni, a inne 50 dni. Jeśli okaże się, że wybrany przedział czasowy jest zbyt długi lub zbyt krótki, można zmodyfikować ramy czasowe dla drugiego testu. Kolejne testy powinny być przeprowadzane prowadzone już w takim samym czasie jak poprzedni.
Jak mierzyć swoje wyniki
Mierzenie wyników to połowa sukcesu i jest mnóstwo programów, które ułatwiają mierzenie wyników. Przykładem jest Google Analytics. Odpowiednio przeprowadzone testy i analiza wyników może przynieść duże efekty. Testowanie A / B jest niezbędnym krokiem do bycia efektywnym i nowoczesnym marketerem. Możesz zwiększyć zaangażowanie odwiedzających, zmniejszyć współczynnik odrzuceń, zwiększyć współczynniki konwersji oraz zmaksymalizować widoczność produktu. Analityka internetowa w tym pomoże.