loader

Czym jest Google Analytics?

Czym jest Google Analytics?

Posiadając stronę www czy sklep internetowy dobrze jest wiedzieć czy i skąd są na niej odwiedziny. Z pomocą przychodzi Google Analytics – rozbudowane narzędzie do zbierania i analizowania danych dotyczących witryny internetowej.

Jak działa Google Analytics?

Google Analytics jest systemem statystyk, które zbiera dane o osobach odwiedzających naszą witrynę internetową. Poprzez zamieszczenie odpowiedniego kodu, który dostarcza Google Analytics możemy śledzić użytkownika na naszej stronie czy sklepie. Dane to można później analizować poprzez różnego rodzaju raporty – standardowe oraz niestandardowe. Google Analytics podczas analizy ruchu zbiera dane między innymi:

  • kto przychodzi na Twoją stronę,
  • skąd przychodzi użytkownik,
  • w jaki sposób wyszukiwarka pomogła w trafieniu do nas,
  • które podstrony są najczęściej odwiedzane,
  • ile czasu spędza użytkownik na naszej witrynie,
  • z jakiego oprogramowania i systemu operacyjnego korzystają.

Śledzenie użytkowników na żywo

Po dodaniu kodu śledzenia informacje o użytkownikach będą zapisywane na naszym koncie. Należy jednak pamiętać, że statystyki w panelu wyświetlana są z opóźnieniem. Na pierwsze dane będzie trzeba nieco poczekać. Najczęściej pokazywane są dane z dnia poprzedniego i wcześniejszych, Na szczęście chcąc „na już” widzieć jakieś statystyki Google udostępnia taką możliwość Dzięki Google Analytics możesz też podglądać wizyty użytkowników na żywo. Statystyki na żywo pokazują mniej danych, niż te standardowe, ale zawsze są jakimś źródłem informacji dla osób niemogący się doczekać.

Połączenia z innymi systemami Google

Koncern Google posiada wiele narzędzi, które mogą pracować razem. Google Analytics można zintegrować z Google Adwords oraz Google Merchant Center. Po odpowiedniej konfiguracji konta informacje związane z reklamami Google Adwords pojawią się w Google Analytics. W jednym miejscu będzie można analizować ruch oraz kliknięcia czy wyświetlania reklam. Połączenie konta Google AdWords z kontem Google Analytics daje wiele korzyści. Możemy skorzystać między innymi z udoskonalonego remarketingu.

Raporty konwersji w Google Analytics

Raporty konwersji służą oceny skuteczności działań marketingowych, które prowadzimy. Narzędzia analityczne pozwalają na przeprowadzenie szczegółowych raportów. Aby, móc skorzystać z raportów konwersji najpierw należy ustalić cele w Google Analytics. Celem może być np. subskrypcja newslettera, złożenie zamówienia w sklepie internetowym czy wypełnienie formularze kontaktowego.

Analityka internetowa

Analityka z wykorzystaniem Google Analytics i Tag Manager.

Przejdź do strony

Poligrafia i druk

Tworzymy projekty graficzne i je drukujemy.

Przejdź do strony

Copywriting

Tworzymy teksty i opisy do stron i sklepów internetowych.

Przejdź do strony
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.