loader

Zmiana logo firmowego. Kiedy warto?

Zmiana logo firmowego. Kiedy warto?

Często firma czy marka kojarzona jest poprzez logo. Tak jak w przypadku dużych, często międzynarodowych firm i marek. Czy warto zatem zmieniać logo? A może wystarczy niewielki redesing logo?

Logo firmowe

Logo firmowe często jest najważniejszym elementem procesu budowania świadomości. Jest znakiem rozpoznawczym firmy czy marki. Stanowi podstawowy element identyfikacji wizualnej. Dobrze zaprojektowane i przemyślane logo wpada w oko klienta i zostaje na długo w pamięci. Jakie więc jest profesjonalne logo firmowe? Logo powinno być proste i atrakcyjne wizualnie. Powinno posiadać niepowtarzalny charakter i oddawać profesjonalizm firmy.

Kiedy potrzebny jest redesign logo?

Oczywistą rzeczą ze redesign jest potrzebny w momencie kiedy firma czy marka zmienia nazwę. Przy okazji zmiany nazwy nadarza się okazja do odświeżenia logo i stworzenia procesjonalnego projektu logo. Redesing logo przyda się również w momencie kiedy firma zmienia swoją ofertę a logo kojarzy się z daną usługą. Jeżeli logo ma niejasny przekaz warto je zmienić, aby przekaz stał się klarowny i precyzował specyfikę firmy. Przestarzałe, zaprojektowane kilka lub kilkanaście lat temu może nie być już tak atrakcyjne jak kiedyś. Decyzja o redesignie logo musi być przemyślana, ponieważ jest to symbol firmy, buduje zaufanie klientów i jest kojarzone z firmą.

Nowe logo charakteryzuje się:

  • spójnością z identyfikacją wizualną,
  • logo powinno być proste i atrakcyjne wizualnie,
  • wyrazistością znaku i możliwością skalowania,
  • uniwersalne,
  • ponadczasowe,
  • rozpoznawalnością.

Redesign logo dużych firm i marek

Większość, jak nie wszystkie duże firmy i marki przeszły kilka zmian logo. Często są to zmiany kosmetyczne, rzadziej zmiana dotyczy całości logo. Apple kojarzone jest z nadgryzionym logo. Czy takie było od samego początku? Nie! W 1976 roku logo co prawda przedstawiało jabłko ale w mniej dosłowny sposób. Przedstawiało Isaaca Newtona siedzącego pod jabłonią. Rok później logo zyskało charakterystyczny znak nadgryzionego jabłka. Przez lata logo apple przechodziło kilka liftingów, ale było to raczej zmiany kolorystyki niż samego symbolu. Kolejnym przykładem zmian w logo jest koncern google. Od początku powstawia koncernu redesign logo był dokonywany kilkukrotnie. Zmiany jednak nie są duże. Zmieniła się nieco typografia znaków, zostały usunięte cienie oraz gradienty.

Zakupy Google

Reklama produktowa w sieci Google zakupy.

Przejdź do strony

Administracja stronami www

Opieka administracyjna nad stroną www lub sklepem internetowym.

Przejdź do strony

Pozycjonowanie stron

Skuteczne pozycjonowanie stron www oraz sklepów internetowych.

Przejdź do strony
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.