Jak wybrać nazwę domeny
Twoja nazwa domeny jest kluczowym elementem Twojej witryny. Twój adres jest pierwszą rzeczą, jaką zobaczą użytkownicy. Dobra nazwa domeny może mieć pozytywne i trwałe wrażenie, a zła nazwa domeny może powodować, że użytkownicy zrezygnują z wejścia na stronę czy sklep internetowy.
Kreatywna nazwa domeny
Twoja nazwa domeny to sposób, w jaki odwiedzający będą znajdować, zapamiętywać i udostępniać Twoją firmę w Internecie. To podstawa budowania Twojej marki. Możesz tworzyć własne chwytliwe, nowe słowa. Tak właśnie zrobiły firmy: Google, Bing czy Yahoo. Możesz również użyć istniejących słów i je dowolnie łączyć, do tego celu można skorzystać z dostępnych w internecie generatorów. Generatory pomogę znaleźć interesujące słowa pasujące do Twojej marki.
Łatwy adres do zapamiętania i przepisania
Twoi goście powinni mieć możliwość wpisania nazwy domeny bez problemu. Jeśli musisz wyjaśnić pisownię więcej niż jeden raz, aby zrozumieć pisownię, to oznacza, że nazwa jest zbyt skomplikowana. Ostatnią rzeczą, jakiej oczekujesz, jest to, aby potencjalni użytkownicy błędnie wpisali Twoją domenę i trafili na inną stronę. Często na strony konkurencyjnej firmy. Najlepiej przetestować wymyśloną przez nas nazwę na grupie kilku osób. Jeżeli ktoś z nich będzie miał problemy z poprawnym wpisaniu domeny, może to oznaczać, że adres jest zbyt trudny. Warto przemyśleć, czy nie da się uprościć tej nazwy.
Unikaj łączników i liczb
Pamiętaj, że Twoja nazwa domeny powinna być łatwa w pisowni i wymowie. Stosowanie łączników oraz liczb w nazwie może utrudnić jej zapamiętanie i przepisanie. Zastosowanie myślnika np. Face-book utrudnia znacznie zapamiętanie i poprawnie przepisanie adresu internetowego. Znacznie prościej brzmi Facebook. Również zastosowanie liczb (chociaż w pewnych przypadkach jest ona pożądana) może utrudnić poprawne przepisanie adresu, gdy go usłyszymy od kogoś.
Rozważ użycie słów kluczowych w nazwie domeny
Słowa kluczowe mogą pomóc w poprawie SEO dla Twojej witryny. Należy jednak uważać, aby odpowiednio dobrać słowa kluczowe. Zastosowanie słów kluczowych pomoże również w łatwej identyfikacji firmy z jej usługami, np. strony internetowe dla firm budowlanych i remontowych często zawierają nazwy – bud czy – rem. Człony te łatwo skojarzyć z firmami budowlanymi i remontowymi.
Myśl długoterminowo
Zakup odpowiedniej domeny dla swojej firmy powinno być przemyślaną decyzją. Jeśli zdecydujesz się zmienić domenę w przyszłości, będzie to kosztować Twoje pieniądze, pozycję i rankingi w wyszukiwarce google. Wybierając domenę, myśl długoterminowo. Jeśli sądzisz, że istnieje szansa, że w przyszłości rozszerzysz swoją działalność nie warto zamykać się na rynek i ograniczając swoją nazwę do jednej z wykonywanych usług.
Użyj właściwego rozszerzenia nazwy domeny
Jeżeli działasz na lokalnym rynku warto wybrać lokalną domenę (np. z rozszerzeniem .pl). Taka domena będzie łatwa do zapamiętania i przepisania. Unikaj dziwnych rozszerzeń, takich jak ".club", ".space", ".pizza". Takie domeny będzie trudniej zapamiętać, a użytkownik może próbować wpisać je w inny sposób.