loader

Gadżety reklamowe - wciąż mile widziane?

Gadżety reklamowe - wciąż mile widziane?

Notesy, długopisy, breloki... możliwości jest bardzo dużo. Mimo to wydaje się, że gadżety reklamowe obecnie nie są już tak chętnie wykorzystywane przez firmy, jak jeszcze jakiś czas temu. A warto pamiętać, że czasami obdarowanie potencjalnego lub stałego klienta nawet drobnym, ale pomysłowym upominkiem może być świetną drogą do budowania pozytywnego wizerunku firmy oraz zwiększenia jej rozpoznawalności. Co zatem już na wstępie można stwierdzić? Że w gadżety reklamowe wciąż warto inwestować. Aby jednak nie były to zmarnowane pieniądze, należy pamiętać o kilku zasadach, które sprawią, że gratisy odegrają swoją rolę.

Wygląd, jakość, funkcjonalność

Gadżety reklamowe to narzędzie marketingowe, które od dekad towarzyszy firmom na targach i nie tylko. Nieważne czy są wręczane "na zachętę" potencjalnym klientom, podczas finalizowania transakcji w sklepie internetowym czy po udanej współpracy zawsze mają spełnić określone zadanie. Pomagają one w budowaniu lojalnych więzi z klientem, wzmacniają rozpoznawalność naszej marki i mówiąc najprościej, wzbudzają sympatię, która jak wiadomo może zaprocentować. Jednak nie każdy gadżet (a na pewno nie w równym stopniu) wypełni swoją misję. Podobnie jak z niezachęcającą, słabo wykonaną ulotką, która wyląduje w koszu, tak samo może być z gadżetem, który przyjęty z grzeczności po chwili zostanie wyrzucony (w najlepszym przypadku na dno szuflady). Coraz częściej konsumenci odchodzą od chomikowania i pozbywają się niepotrzebnych rzeczy, pozbędą się zatem również gadżetu, który nie spełni żadnej funkcji. I mimo że poczciwy popularny długopis może się bardzo przydać, to na chwilę obecną bardziej pożądane są gadżety idące z duchem czasu – jak na przykład pendrive lub powerbank. Jak sama nazwa wskazuje, gadżet reklamowy powinien promować naszą firmę, dlatego należy pamiętać o wyeksponowaniu naszego logotypu firmowego, a w zależności od tego, co to za przedmiot, umieszczeniu również większej ilości informacji (jak na przykład adresu strony internetowej). Przez klientów (podobnie jak w wielu innych kwestiach) na pewno doceniona zostanie kreatywność, dlatego w zależności od branży możemy sobie pozwolić na jakieś humorystyczne hasło lub rysunek nawiązujący do naszej działalności. Wbrew temu, co mogłoby się wydawać, koszt gadżetów wcale nie musi być wysoki, ponieważ przy większych zamówieniach firmy zazwyczaj oferują bardzo korzystne ceny. Nie należy jednak zapominać o jakości, która jest bardzo ważna bez względu na to czy zdecydowaliśmy się na notatniki, breloczki czy nawet długopisy. Rozpadający się przy otwieraniu notes nie będzie najlepszą reklamą naszej firmy i może wręcz zniechęcić potencjalnych klientów do podjęcia współpracy. W końcu, jeśli firma zdecydowała się na tandetę, to na jakiej podstawie sądzić, że sama oferuje produkty na wysokim poziomie.

Sprawdzone sposoby

Nawet w erze internetu i czasach, gdy komunikacja pomiędzy firmą a klientem w głównej mierze odbywa się w sieci, czasami te najbardziej tradycyjne narzędzia marketingu mogą doskonale się sprawdzać. Pod warunkiem, że zostaną wykorzystane z głową i myślą o kliencie.

AdWords

Kampanie reklamowe Google AdWords.

Przejdź do strony

Strony www dla kancelarii, prawników, adwokatów

Tworzymy strony internetowe dla kancelarii prawnych, adwokatów.

Przejdź do strony

Strony WWW

Tworzymy nowoczesne i responsywne strony internetowe.

Przejdź do strony
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.