Folder - z korzyścią dla klienta i firmy
Kto by pomyślał jeszcze kilka lat temu, że większość spraw będziemy mogli załatwić, nawet nie wychodząc z domu. Kontakty na linii klient - firma coraz częściej ograniczają się do wymiany maili lub rozmów telefonicznych. Produkty oglądamy w internecie, a spotkania twarzą w twarz to rzadkość. Mimo wszystko wciąż jest wiele sytuacji, w których przydatne mogą okazać się wydruki reklamowe, które nie tylko pomogą w budowaniu pozytywnego wizerunku firmy, ale spełnią również bardzo ważną funkcję informacyjną. I tym razem nie mamy na myśli ulotki czy wizytówki, ale folder, który zaprojektowany z głową może być świetnym ambasadorem naszej marki.
Oferta w pigułce
Folder reklamowy z założenia służy do zaprezentowania potencjalnemu klientowi naszych produktów lub ogólniej mówiąc oferty. Pamiętajmy, że nawet w przypadku produktów pozornie mało atrakcyjnych do zaprezentowania możemy w taki sposób zaprojektować folder, aby wciągnął on “czytelnika”. Jak w przypadku ulotki, która dosłownie w ciągu sekundy po trafieniu w ręce odbiorcy może wylądować w koszu, tak i tutaj niezwykle ważne jest pierwsze wrażenie. Nie chodzi tylko o ciekawe “wnętrze”, ale również samo wykonanie folderu i jakość druku. Najtańszy papier czy wypadające strony na pewno nie są tym, czego klient oczekuje od profesjonalnej firmy. Główną rolę w folderze reklamowym odgrywają najczęściej zdjęcia, dlatego nie można pozwolić sobie na to, żeby były niskiej jakości, podobnie jak teksty, które nie powinny ograniczyć się do wypunktowania technicznych parametrów opisywanego produktu. Poruszaliśmy już na naszym blogu temat języka korzyści, który zdecydowanie zwiększa nasze szanse na powodzenie w sprzedaży. Odpowiednie połączenie grafiki z przekonującym tekstem niewątpliwe ma potencjał na wzbudzenie w odbiorcy pozytywnych emocji, które w najlepszym przypadku przełożą się na chęć nabycia produktu, a na pewno sprawią, że zapamięta on to, co obejrzał i przeczytał. To, o czym należy bezwzględnie pamiętać podczas projektowania folderu reklamowego to jego spójność z innymi elementami identyfikacji wizualnej. I nie chodzi tylko o fakt, że w prawym górnym rogu pojawi się logo firmy. Taka spójność to coś więcej - to konsekwentny styl, który sprawi, że projekt folderu będzie współgrał ze stroną internetową, komunikacją w social mediach, a nawet wystrojem biura...
Każdy szczegół
Jeśli zależy nam na sprzedaży, sukcesie i pozytywnym wizerunku firmy powinniśmy dbać o jakość każdego z elementów, które w jakikolwiek sposób nas reprezentują. Oczywiście zaprojektowany z pomysłem, wysokiej jakości folder na pewno zrobi na odbiorcach wrażenie, a produkty zaprezentowane w nim w odpowiedni sposób wydadzą się im bardziej atrakcyjne.