loader

Call to action - skłonić do działania

Call to action - skłonić do działania

Jeśli posiadamy stronę internetową na której "przyjmujemy" gości, czyli użytkowników, którzy w mniejszym lub większym stopniu zainteresowani są naszą ofertą to najprawdopodobniej zależy nam na tym, aby podjęli oni na niej jakieś konkretne działania. Ilość odsłon naszej witryny, czy to, że Klienci przejrzą przygotowaną przez nas ofertę to za mało. Oczekujemy czegoś więcej, podjęcia przez nich czynności, które przyniosą nam korzyści. Załóżmy, że w najkorzystniejszej sytuacji efektem odwiedzin konsumenta na naszym sklepie internetowym jest zakup produktu. Istnieje mały, prosty sposób, który zwiększy szansę na pomyślne sfinalizowanie transakcji. Dokładniej mówiąc call to action, czyli przycisk na stronie internetowej, który ma skłonić do kliknięcia w określone pole, które odeśle go tam, gdzie dokona zakupu.

Kliknij w call to action na stronie internetowej!

Warto wziąć pod uwagę kilka czynników, które wpłyną na to, czy Klient zachowa w sposób, dzięki któremu osiągniemy to, na czym nam zależy. Podstawową i dosyć oczywistą determinantą tego, czy użytkownik kliknie call to action jest fakt czy go w ogóle dostrzeże. Należy zadbać, żeby właśnie tak się stało. W kwestii wyboru formy przycisku panuje dowolność, od nas zależy czy będzie to tradycyjny prostokąt, bardziej kreatywny obrazek czy na przykład zwykły tekst. Warto pamiętać jakie ma być jego zadanie, dlatego należy zadbać o to, aby jego forma  jasno informowała o tym, że należy w niego kliknąć. Kiedy już wybraliśmy kształt, trzeba podjąć kolejny krok, polegający na znalezieniu dla niego lokalizacji. Niektóre miejsca na stronie internetowej naturalnie zwracają większą uwagę a inne mniejszą, jednak niezależnie od tego, gdzie znajdziemy przestrzeń na umieszczenie call to action w naszej witrynie warto pamiętać, że wolna przestrzeń dookoła niego sprawi, że zostanie on dostrzeżony. Kolejnymi aspektami, które zapewnią jego widoczność jest wielkość oraz kolor – musi się wyróżnić, jednak jak powszechnie wiadomo umiar jest wskazany we wszystkim, dlatego nie dajmy się ponieść i raczej zadbajmy o to, aby nie zajmował on połowy strony, gdyż może to co najwyżej zirytować odwiedzających i zniechęcić do dalszej eksploracji naszej witryny. Kolor odgrywa nie mniejsze znacznie, powinien wyróżniać się na tle innych treści i przyciągać wzrok. Wydawać by się mogło, że kolorem, który w najskuteczniejszy sposób przykuwa uwagę jest czerwony. Jednak jeśli nijak nie pasuje on do Twojej witryny i psuje jej estetykę może warto poszukać delikatniejszego rozwiązania, które w takim samym stopniu będzie spełniało swoje zadanie. Podróże w nieznane bywają ekscytujące, jednak może niekoniecznie w internecie, szczególnie jeśli powszechnie wiadomo, że na każdym kroku czyhają na nas niebezpieczne oprogramowania i wirusy. Dlatego dobrze jest zadbać o to, aby przycisk był odpowiednio oznaczony, w taki sposób, aby użytkownik wiedział o co chodzi i po prostu nie bał się w niego kliknąć. Komunikat musi być jasny i zwięzły (w końcu nie mamy zbyt dużo miejsca), jednak zbytni minimalizm w tej kwestii też nie popłaca i zwykłe słowo "kup" może nie wystarczyć do zachęcenia naszego Klienta do dokonania zakupu.

Mały element, duże efekty

Tak więc call to action to prostokąt, który przekierowuje do innego miejsca. Wydaje się bardzo banalne, prawda? Ktoś mógłby pomyśleć, że przecież jeśli osoba odwiedzająca nasz sklep będzie miała zamiar dokonać zakupu to i tak to zrobi. Niekoniecznie. Warto uwierzyć w statystyki i uświadomić sobie, że czasami lepiej podpowiedzieć Klientowi konkretne działanie, tym bardziej, jeśli może to zwiększyć sprzedaż i przynieść nam wymierne korzyści. Ten prosty element na naszej stronie internetowej może zdziałać naprawdę dużo.

Strony internetowe dla firm

Nowoczesne strony www dla firm, korporacji i instytucji.

Przejdź do strony

Pozycjonowanie stron

Skuteczne pozycjonowanie stron www oraz sklepów internetowych.

Przejdź do strony

Pozostałe usługi

Zobacz pozostałe usługi oferowane przez nas.

Przejdź do strony
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.