loader

SMS marketing - dobry sposób na kontakt z klientem?

SMS marketing - dobry sposób na kontakt z klientem?

"Bez telefonu czuję się jak bez ręki". Zdecydowana większość społeczeństwa bez zawahania przyzna, że identyfikuje się z tym stwierdzeniem – jesteśmy tego pewni. Od momentu, w którym telefon przestał służyć tylko do dzwonienia i wysyłania wiadomości, stał się jeszcze bardziej nieodłącznym kompanem życia każdego człowieka. Skoro więc smartfon przez połowę doby albo i dłużej znajduje się w zasięgu ręki konsumenta to dlaczego nie wykorzystać go jako narzędzia komunikacji z nim. I nie mamy tutaj na myśli skrzynki mailowej czy social mediów (z których przecież za pośrednictwem telefonu bez problemu możemy korzystać), ale tradycyjne wiadomości tekstowe. O ile e-mail marketing stał się standardem, o tyle SMS marketing wciąż wzbudza więcej emocji. Z jakich względów?

Niechciane wiadomości

Zdecydowanie chętniej "rozdajemy" adres e-mail niż numer telefonu. Wszelkie internetowe ankiety, czy formularze rejestracyjne wypełniamy bez zawahania się, jeśli wymagają od nas podania maila, gdy zostaniemy poproszeni w nich o numer telefonu wykazujemy większy sceptycyzm. Być może dlatego, że numer telefonu wydaje nam się czymś bardziej prywatnym, służącym do kontaktu z bliskimi. W związku z tym wiadomości pochodzące z obcych numerów, z treścią, której się nie spodziewaliśmy, wzbudzają mieszane uczucia. Tym bardziej, jeśli przychodzą z samego rana w weekend lub późnym wieczorem.... Przyzwyczailiśmy się do faktu, że nasza skrzynka mailowa jest zapychana reklamami i treściami, które nakłaniają nas do zakupu, do skorzystania z promocji lub zapoznania się z ofertą. Nierzadko nawet nie zapoznajemy się z takimi mailami, lądują one w folderze ze spamem lub szukamy przycisku "anuluj subskrypcję", aby nie otrzymywać reklam. W przypadku SMS marketingu sprawa nie wygląda tak prosto i raczej nie jesteśmy w stanie z niego zrezygnować za pomocą jednego kliknięcia.

Na co uważać?

Wiemy już, czemu SMS marketing może wzbudzać niechęć. Jednak oczywiście jak we wszystkim można znaleźć sposób na to, aby i ta forma komunikacji z klientem przynosiła korzyści obu stronom. No właśnie, jeśli mowa o korzyściach, to pamiętajmy, że najskuteczniejsza będzie wiadomość, z której jej odbiorca będzie mógł wyciągnąć jakąś konkretną wartość – na przykład rabat lub informację, która ogólnie mówiąc, ułatwi mu życie. To, co może stanowić wyzwanie, to fakt, że w przeciwieństwie do maila miejsce na treść jest bardzo ograniczone. Należy zatem streścić się w kilkuset znakach, które pozwolą nam osiągnąć cel, jaki sobie postawiliśmy. Pamiętajmy, że w SMS-ach mogą znaleźć się linki, które pozwolą od razu poczynić konsumentowi kolejny krok. W tym przypadku należy jednak dopilnować, aby prowadziły one do czegoś sensownego, co na telefonie wyświetli się w prawidłowy sposób. Zwrócić należy uwagę także na godzinę i dzień wysyłania wiadomości, niewłaściwy moment może bowiem bardziej zniechęcić adresata do zapoznania się z tym, co firma chce mu przekazać.

Złoty środek

Umiejętny dobór treści, dopasowanie jej do adresatów, odpowiednia godzina wysyłki, korzystanie z wartościowej bazy danych... szczegółów, na które należy zwrócić uwagę, decydując się na SMS marketing do komunikacji z obecnymi lub potencjalnymi klientami, jest sporo. Jednak pamiętajmy, że tak jak w większości poczynań tylko odpowiedni nakład pracy i rozsądne podejście do tematu pozwalają osiągnąć sukces.

Strony www dla kancelarii, prawników, adwokatów

Tworzymy strony internetowe dla kancelarii prawnych, adwokatów.

Przejdź do strony

Studio Graficzne

Nowoczesne projekty graficzne. Projektujemy również strony www.

Przejdź do strony

Pozycjonowanie

Pozycjonujemy strony www oraz sklepy internetowe.

Przejdź do strony
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.