Zakupy Google
Reklama google shopping
Reklama google shopping to kampania produktowa w wynikach wyszukiwań w google. Kampanie produktowe google merchant center to doskonała forma reklamy dla przedsiębiorców, którzy posiadają sklepy internetowe. Kampania tego rodzaju jest dobrym wsparciem dla innych działań wspierających e-commerce. Reklama produktów w google merchant center jest to jedno z najbardziej efektywnych narzędzi, które charakteryzuje się niezwykle niskimi kosztami pozyskania użytkowników.
Korzyści z kampanii produktowej adwords:
- atrakcyjna wizualizacja produktu,
- link kierujący bezpośrednio na stronę produktu (ułatwione poszukiwanie ofert),
- dzięki dopasowaniu wyszukiwanych haseł do produktów, skuteczność reklamy jest bardzo wysoka,
- dodatkowa możliwość wejścia na stronę z Google (poza wynikami organicznymi i linkami tekstowymi Adwords),
- możliwość wyświetlenia reklam kilku produktów naraz,
- dotarcie do użytkownika na końcowym etapie procesu zakupowego, kiedy zna już konkretną nazwę produktu,
- automatyczne dopasowanie produktu do fraz wyszukiwanych przez użytkownika.
Kampanie produktowe adwords
Kampanie produktowe to bardzo efektywne narzędzie promocji produktów dostępnych w sklepach online. Ze względu na ich elastyczność i skalowalność rekomendujemy je zarówno małym sklepom z niewielkim asortymentem, jak i dużym z rozbudowaną strukturą. W każdym przypadku mogą one spowodować wzrost sprzedaży.
Google zakupy kampanie – zalety
- forma reklamy jest atrakcyjna, w formie grafiki – wyróżnia się na tle wyników wyszukiwania i reklam tekstowych,
- reklama produktowa w google daje możliwość prezentacji ceny produktu i ewentualnych obniżek cen od razu w wyszukiwarce. Klient od razu widzi ile dany przedmiot kosztuje, bez potrzeby przechodzenia do sklepu internetowego,
- łatwość wygenerowania pliku z produktami i ich atrybutami z poziomy sklepu internetowego,
- możliwość dotarcia do klienta, który zna nazwę i/lub model szukanego przedmiotu. Klient szuka w tym przypadku najlepszej oferty, porównując oferty innych sklepów internetowych.
Kampanie produktowe google adwords dla sklepów internetowych
Prowadząc sklep internetowy warto rozszerzyć kampanie reklamową o reklamę google shopping. Reklama produktów w google pozwoli dotrzeć do nowych klientów i zwiększyć sprzedaż. Kampanie produktowe adwords są atrakcyjne wizualnie i wyróżniają się spośród wyników wyszukiwań dzięki czemu mają dużą skuteczność. Średnio 25-45% przychodów sklepów internetowych generowana jest przez reklamy google shopping. Kampanie produktowe pozwalają również na obniżenie kosztów kliknięcia reklamowego, poprzez precyzyjne dostosowanie produktu do wyszukania klienta.
Zalety kampanii google shopping
- reklama dopasowana do klienta,
- atrakcyjna prezencja produktu w wyszukiwarce,
- płatność tylko za kliknięcie,
- większy ruch na stronie sklepu internetowego,
- duża elastyczność kampanii produktowej adwords.
Etapy tworzenia i przeprowadzania reklamy produktowej google
1. Wywiad i ustalenie celów i założeń kampanii reklamowej adwords,
2. Sprawdzenie i dostosowanie sklepu internetowego do wymaga Google Merchant Center,
3. Założenie i konfiguracja konta zakupowego w Google Merchant Center,
4. Przygotowanie i przesłanie pliku produktowego (feed) według specyfikacji zakupów google,
5. Weryfikacja witryny sklepu internetowego i test komunikacji między google a sklepem internetowym,
6. Konfiguracja kampanie produktowej adwords,
7. Regularne optymalizacje reklam produktowych google.
Plik produktowy do przeprowadzenia kampanii produktowej adwords
Przygotowanie pliku, który będzie wymagany podczas tworzenia kampanie reklamowej google shopping nie powinno być trudne. Specjaliści naszej agencji pomogą a w razie problemów wygenerują odpowiedni plik, który będzie zawierał dane takie jak:
- identyfikator produktu,
- tytuł,
- opis,
- link do produktu,
- stan (nowy, używany),
- cena,
- dostępność,
- link do zdjęcia produktu,
- typ produktu,
- kategoria produktu.
Ile kosztuje przeprowadzenie reklamy google shopping?
Koszt przeprowadzenia kampanie reklamowej google shopping zależy od wielu czynników. Wpływ na koszty reklamy produktowej google będzie miało to jaki produkt sprzedajemy, jaka jest konkurencja oraz jaki zasięg reklamy zostanie ustawiony. Podczas kontaktu z naszą agencją reklamową uzyskają Państwo dokładny kosztorys przeprowadzenia kampanii. Przygotowanie kosztorysu reklamy google jest bezpłatne i nie zobowiązuje do dalszej współpracy. Zapraszamy do kontaktu z nami.
Najczęściej zadawane pytanie podczas kampanii produktowych adwords