Analityka internetowa
Analityka internetowa
Analityka internetowa to proces, który obejmuje gromadzenie danych, ich analizę, stawianie rekomendacji i podejmowanie działań. Wnioski i rekomendacje prowadzą do poprawy działania serwisu i pozwalają na podejmowanie skutecznych działań. Analityka internetowa pozwala zbierać praktycznie wszystkie dane, jakich potrzebujesz. Zebrane w ten sposób informacje poddajemy drobiazgowej analizie, co daje podstawy do dalszej poprawy użyteczności Twojej strony internetowej czy sklepu internetowego.
Zalety analityki internetowej:
- poprawa współczynnika konwersji,
- pozwala zwiększyć liczbę wejść na stronie,
- pozyskać nowych klientów lub użytkowników,
- bieżąca analiza statystyk dotyczących ruchu w serwisie internetowym,
- weryfikacja popularności poszczególnych podstron, produktów, sekcji na stronie internetowe,
- określenie skuteczności prowadzonych kampanii promocyjnych w sieci,
- poprawę użyteczności serwisu,
- szybki wzrost rentowności Twojego biznesu.
Korzystanie z szerokiego wachlarza technik pozwala nam wykonywać wnikliwe analizy serwisów, wyciągać odpowiednie wnioski i proponować konkretne rozwiązania. Analityka sprzyja optymalizacji ruchu oraz pozwala na określenie stopnia realizacji założonych celów. Wskazuje kierunek, w którym należy podążać, aby zwiększyć skalę działań.
Audyty narzędzi analitycznych
Nasz zespół eksportów może przeprowadzić audyt w narzędziach analitycznych:
- Google Tag Manager,
- Google Analytics,
- Google Search Console,
- konta Google AdWords,
- i innych
Google Analytics
Najpopularniejsze narzędzie wśród internautów. Pozwala na śledzenie ruchu na stronie internetowej, w sklepie internetowym czy na blogu. Dzięki google analytics dowiesz się między innymi:
- ilu użytkowników korzysta ze strony www, sklepu czy bloga,
- jakie treści na witrynie są najbardziej popularne i są najczęściej przeglądane przez użytkowników,
- dowiesz się skąd pochodzą odwiedzający,
- ile czasu średnio przebywa użytkownik nas stronie internetowej.
Google Tag Manager
Google Tag Manager pozwala na śledzenie, pomaga w pomiarze ruchu na witrynie internetowej, służy do monitorowania kampanii reklamowych. GTM ułatwia pracę ze wszystkimi skryptami i kodami śledzenia zamieszczonymi na stronie internetowej. W Google Tag Manager możemy śledzić tagi między innymi Google Analytics, AdWords, AdRoll, Crazy Egg, Floodlight oraz innych.
Google Search Console
Google Search Console pozwala na sprawdzenie statusu indeksowania strony, sklepu czy bloga w wyszukiwarce google. Google Search Console posada narzędzia m.in. do wysyłania i sprawdzania statusu mapy witryny, przeglądania statystyk indeksacji w google, generowania i sprawdzania plików robots.txt, analizy wewnętrznych i zewnętrznych linków do strony. Google Search Console ułatwia zarządzanie, optymalizację i wspomaga w pozycjonowaniu. Jest narzędziem bardzo przydatnym dla administratorów oraz pozycjonerów stron internetowych.
Analityka sklepu internetowego
Dobrze skonfigurowane i dobrze zainstalowane narzędzia analityczne pozwalają na śledzenie użytkownika na naszym sklepie internetowym. Nie tylko dostajemy informację skąd pochodzi danych użytkownik, ile czasu spędza na witrynie. Możemy śledzić jego kroki na stronie, zobaczyć np. kiedy przerwał swój zakup internetowy. Dzięki takim informacjom możemy odpowiednio przygotować reklamę do remarketingu i przedstawić dostosowaną do tego klienta reklamę. Analityka internetowa w połączeniu z kampanią remarketingową pozwala na przyciągnięcie użytkownika, który np. już raz wszedł na stronę ale nie dokonał zakupu lub porzucił swój koszyk.
Ile kosztuje analityka internetowa
Koszt analityki internetowej będziemy mogli podać po zapoznaniu się z oczekiwaniami klienta. Na cenę analityki internetowej wpływa ilość narzędzi analitycznych, sposób ich implementacji oraz czas trwania umowy. W celu poznania dokładnej wyceny prosimy o kontakt z naszym zespołem. Chętnie udzielimy odpowiedni na wszystkie pytania oraz przedstawimy dostosowaną ofertę do oczekiwań. Wycena jest niezobowiązująca i jest darmowa.