Instagram Stories - jak wykorzystać potencjał?
Treści wizualne odgrywają bardzo ważną rolę we współczesnym marketingu. Zresztą od dawna wiadomo, że dobre zdjęcie czy grafika mogą o wiele skuteczniej trafić do odbiorcy niż nawet najciekawszy tekst. Jednak stosunkowo niedawno zaczęto przykładać również szczególnie dużą uwagę do materiałów video. Upowszechnienie się portalu YouTube i rosnąca w zastraszającym tempie liczba osób publikujących swoje filmy dowiodły, że jest to wyjątkowo dobry sposób pomysł na promowanie marki. Oczywiście tworzenie filmów jest pracochłonne, ale na szczęście firmy mają na wyciągnięcie ręki narzędzia, które mogę pomóc im w komunikowaniu się ze swoimi klientami za pomocą video, w sposób mniej skomplikowany niż mogłoby się wydawać. Mowa tutaj między innymi o Instagram Stories.
Rozrywka i edukacja
Snapchat w stosunkowo krótkim czasie osiągnął dużą popularność, jednak ta wśród marek wydawała się być dosyć mocno ograniczona. Chwilę potem pomysł krótkich, znikających materiałów wideo zapożyczył Instagram i wbrew temu, co mogłoby się wydawać, odniosły one w tej aplikacji o wiele większy sukces. Zarówno wśród zwykłych użytkowników, jak i wśród tych największych i nieco mniejszych marek, które wykorzystują Instagram do promowania się. Kiedy w 2016 roku wprowadzono nową funkcję, raczej ciężko było doszukać się oryginalności w tym pomyśle. Nawet dodatki, z których można korzystać (na przykład filtry czy naklejki) do złudzenia przypominały to, co już było dobrze znane ze Snapchata. Jak się jednak okazało nawet te pożyczone pomysły, mogą zaowocować triumfem. To, w jaki sposób wykorzystamy Instagram Stories do promowania swojej firmy, zależy tylko od naszej pomysłowości. Odbiorcy na pewno chętnie poznają życie firmy zza kulis. Przygotowania do targów, praca nad nowym produktem, a nawet codzienne życie w biurze… tego wszystkiego nie zobaczą podczas odwiedzin na naszej stronie internetowej czy w czasie zapoznawania się z ofertą. Pokazywanie w umiejętny sposób mniej oficjalnej twarzy marki na Instagram Stories na pewno wzbudzi sympatię klientów. Oprócz aspektu rozrywkowego na pewno pozytywnie odebrany przez odbiorców będzie ten bardziej edukacyjny. W zależności od charakteru działalności możemy pokazywać zastosowanie naszych produktów lub na przykład odpowiadać na pytania, które często pojawiają się pod zdjęciami czy postami na Facebooku.
Nieco inaczej
Być może ciężko jest wyjść poza ramy przygotowanych z największą starannością zdjęć czy grafik i zdecydować się na komunikację obejmującą również materiały wideo. Jak jednak pokazują liczne przykłady, pokazywanie nieco innej twarzy na filmikach może skutecznie pomóc w zjednywaniu fanów.