Aplikacja mobilna - dlaczego warto?
Niejednokrotnie poruszany był na blogu temat responsywnych stron internetowych i tego, że w czasach, gdy coraz więcej osób wykorzystuje do surfowania po internecie telefon, są one bez wątpliwości niezbędne. Responsywna witryna, z której użytkownicy będą mogli bezproblemowo i komfortowo korzystać również na smartfonach to jeden z filarów sukcesu w sprzedaży online. Być może warto przemyśleć również pójście o krok dalej i stworzenie czegoś więcej? Umiejętnie przygotowana aplikacja mobilna może nie tylko przynieść wymierne korzyści klientom sklepu, ale również w bardzo dużym stopniu wpłynąć pozytywnie na wizerunek firmy.
Z myślą o kliencie
Samo stworzenie aplikacji i odpowiednie jej przetestowanie oczywiście wymaga dodatkowego (najczęściej niemałego) nakładu pracy oraz pieniędzy. Również wypromowanie jej i poinformowanie zarówno dotychczasowych, jak i potencjalnych klientów o nowych możliwościach wiąże się z kosztami. Jednak czy zadowolony klient, który po zainstalowaniu aplikacji będzie chętniej korzystał z naszej oferty, nie jest wart tej inwestycji? Oczywiście przy okazji takiej decyzji warto zastanowić się, co tak naprawdę można osiągnąć i w jaki sposób wyróżnić się za pomocą aplikacji na tle konkurencyjnych sklepów. Dokładne powielanie funkcjonalności, do których każdy klient ma dostęp w witrynie internetowej, będzie w tym przypadku mijało się z celem, ale już na przykład dodatkowe rabaty dostępne tylko dla osób korzystających z aplikacji mogą sprawić, że chętnie skorzystają one z tej możliwości. Warto pamiętać, że użytkownik będzie musiał pobrać aplikację na swoje urządzenie, a więc czynności, które podejmie, będą znacznie wykraczały poza wpisanie w przeglądarce adresu strony. Może zdarzyć się, że na pierwszy rzut oka coś mu się nie spodoba i od razu usunie aplikacje, aby nie mnożyć na ekranie swojego telefonu niepotrzebnych ikon. Kolejnym zagrożeniem jest sceptyczne podejście do nowości. Oczywiście nie dotyczy ono ogółu, ale jednak w dalszym ciągu wiele osób na wieść o zmianach, czy nowościach reaguje bez większego entuzjazmu. Wdrażanie się w aplikację i nauka obsługi nowych funkcji może okazać się dla niektórych nie do przeskoczenia. Tym bardziej warto zadbać o to, aby wiedzieli oni, że ten “wysiłek” będzie się opłacał.
Wyższy poziom
Jest lepiej, łatwiej, po prostu fajniej. Nie tylko firma, która posiada swoją aplikację mobilną, zyskuje w oczach klienta, ale również sam klient może poczuć się dzięki niej doceniony, na przykład promocjami, których nie otrzyma użytkownik standardowej strony lub tym, że może być bardziej na bieżąco niż wszyscy inni.