loader

Wizerunek miejsca - logo i slogan nie tylko dla firmy

Wizerunek miejsca - logo i slogan nie tylko dla firmy

Być może wakacje sprawią, że wybierzecie się w podróż, taką dłuższą lub ze względu na brak czasu całkiem krótką, weekendową – na przykład do jakiegoś polskiego miasta. A które z miast wybierzecie? To na pewno zależy od wielu czynników, a jednym z nich może być reklama. Mimo że działania marketingowe kojarzą nam się bardziej z produktami i usługami to warto zauważyć, że również miasta z powodzeniem przyjmują rolę marek o silnym wizerunku, skrupulatnie zaprojektowanej identyfikacji wizualnej i sloganie. Oczywiście ma to swoje głębokie uzasadnienie, wystarczy, że spojrzymy na miejsce jak na podmiot, który ma coś do zaoferowania, chce coś sprzedać i pragnie zaistnieć w świadomości szerokiej grupy konsumentów.

Co i dla kogo?

Dlaczego miastu powinno zależeć na wykreowaniu jak najkorzystniejszego wizerunku? Chociażby ze względu na samych mieszkańców, tych, którzy w mieście mieszkają od wielu lat, ale także z uwagi na tych potencjalnych, którzy mogą się dopiero wprowadzić przyciągnięci możliwościami rozwoju, wysokim poziomem życia czy nawet czystym powietrzem. Drugą grupą osób, dla których wizerunek miasta może mieć kluczowe znaczenie są inwestorzy, którzy wybierając konkretne miejsce jako lokalizację realizacji jakiegoś konkretnego projektu inwestycyjnego, mogą skutecznie przyczynić się do wzrostu gospodarczego, czy nawet w niektórych przypadkach nadania miejscu zupełnie nowego znaczenia. Oprócz mieszkańców i inwestorów, kolejną grupą, dla której wizerunek miejsca ma niebagatelne znaczenie, są turyści. To oni często zapewniają rozkwit miasta i jego postęp. Oczywiście, że wizerunek miasta budowany jest na fundamentach złożonych z wielu czynników, jednak to od jego kreatorów zależeć będzie, co zostanie podkreślone i uwidocznione a o czym lepiej głośno nie wspominać. Oczywiście można wyróżnić takie determinanty, na które nikt, łącznie z prezydentem i urzędem miasta nie ma wpływu. Przecież nikt nie pomógł Sopotowi w zdobyciu nadmorskiego położenia i nikt nie zawinił aż tak, że Kraków wylądował w dole. Tak samo jak nikt nie nagnie kilkusetletniej historii żadnego miejsca, żeby korzystniej wpływała na wizerunek. Takie elementy jak przeszłość, dziedzictwo kulturowe, zarówno to materialne i niematerialne to świetne "tworzywo" to kształtowania wizerunku. Chociaż wszystko zależy od tego na uzyskaniu jakiego wizerunku miasta nam zależy. Jeśli chcemy przyciągnąć potężnych biznesmenów to najprawdopodobniej będziemy stawiać na nowoczesność i podkreślanie tych atutów, które przemawiać będą na korzyść decyzji o inwestowaniu kapitału. Natomiast w sytuacji, kiedy głównym targetem mają być turyści podkreślanie historii i bogactwa kulturowego będzie jak najbardziej uzasadnione. Istnieje jednak również grupa determinant, które wynikają na przykład z obecnych działań samorządu terytorialnego i które zależą od odpowiedniego podejścia ludzi, a które w znacznym stopniu decydują o wizerunku. Kluczową rolę odgrywają także sami mieszkańcy, których styl życia czy podejście do obcokrajowców może wyraźnie – negatywnie bądź pozytywnie odbijać się na wizerunku. Właściwie, jeśli zapadła decyzja dotycząca tego, co ma zostać przekazane odbiorcom to pozostało zdanie się na pomysłowość, wyczucie i kreatywność. Warto uświadomić sobie, że tworzenie logo, sloganu i całej identyfikacji wizualnej dla miasta to bardzo poważne przedsięwzięcie. Oczywiście robiąc to samo dla małego przedsiębiorstwa, z niedużej miejscowości porażka pozostanie porażką, jednak w przypadku oficjalnych działań dużego miasta należy liczyć się z tym, że będą one najprawdopodobniej komentowane przez całą Polskę i pewnie nie tylko, niezależnie czy wynik będzie przejawem geniuszu, świetnie odzwierciedlającym tożsamość miasta i jego intencje czy porażką, z której ktoś zdał sobie sprawę o jeden etap za daleko.

Właściwy przekaz

Skuteczne budowanie pozytywnego wizerunku miasta, którego jednym z elementów są logo firmowe i slogan to nie lada wyzwanie, wymagające rozwagi i jasno sformułowanych celów. Jak widać nie tylko firma, produkująca konkretne dobro musi uporać się z wyzwaniem w postaci sformułowania hasła reklamowego czy projektowania logo, również w przypadku miast mogą one być kluczem do sukcesu i drogą do świadomości odbiorców.

Identyfikacja wizualna

Projektowanie identyfikacji wizualnej dla firm i instytucji.

Przejdź do strony

Kampanie reklamowe

Kampanie Google, Facebook, AdWords, remarketing.

Przejdź do strony

Wydruki

Realizujemy wydruki m.in: wizytówek, ulotek, plakatów.

Przejdź do strony
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.