Witryna internetowa przyjazna dla wyszukiwarki
Posiadamy już swoją stronę www czy sklep internetowy. Chcielibyśmy, aby jak najwięcej osób odwiedzało naszą witrynę i skorzystało z usług lub zakupiło produkt. Jak w takim razie zbadać, aby witryna internetowa była przyjazna dla wyszukiwarki?
Mapa strony
Mapa witryny, z angielskiego sitemap. Wyświetla strukturę i linki co pomaga użytkownikom na poruszanie się po witrynie. Jest również dobrym sposobem na poprawienie naszego rankingu w wyszukiwarce internetowej. Mapa strony, najczęściej występuje w formie pliku sitemap.xml gdzie zamieszczone są wszystkie adresu url naszej witryny. Korzystając ze stron z systemem zarządzani treścią możemy w większości przypadku wygenerować (za pomocą odpowiednich modułów i wtyczek) taką mapę strony. Mapa witryny zostanie wygenerowana w bardzo szybki i prosty sposób.
Dobre treści
Nie od dziś wiadomo, że dobre treści na łamach naszej witryny internetowej przyciągają. Ciekawie napisana treść przyciągnie nie tylko nowych użytkowników, ale też roboty google, które docenią te treści. Dobre treści zostaną wypromowane przez google i może to się przyczynić od lepszej pozycji w wyszukiwarce internetowej. Jakie powinny być zatem dobre treści? Przede wszystkim unikatowe. Kopiowanie innych tekstów i zamieszczenie ich jako swoich zostanie szybko wykryte i strona może zyskać niższy ranking google. Teksty powinny być też napisane poprawnie gramatycznie i nie zawierać błędów ortograficznych oraz wyczerpywać opisywany temat.
Słowa kluczowe
Pisząc treści na stronę www czy jako opis produktu w sklepie internetowym należy pamiętać aby wplatać słowa kluczowe w pisane teksty. Słowa kluczowe powinny wskazywać czym się zajmujemy lub opisywać sprzedawany przedmiot w sposób jednoznaczny. Nie należy oczywiście przesadzać z ilością słów kluczowych w jednym artykule czy opisie. Teksty powinny wyglądać naturalnie.
Responsywność strony www
Responsywność technologia tworzenia strona www oraz sklepów internetowych. Przy pomocy responsywności witryna internetowa dostosowuje się do wielkości okna przeglądarki. Dzięki temu treści, grafiki i zdjęcia zawarte na stronie czy w sklepie będą widoczne zarówno na komputerze, tablecie czy smartfonie. Wyszukiwarka internetowa doceni to, że nasza strona jest responsywna i będzie lepiej oceniona od strony, która responsywności nie posiada. Wato zatem posiadać witrynę responsywną gdy chcemy być widoczni w sieci.