Sukces grafiką narysowany, czyli o sztuce skutecznego projektowania
Niektórzy uważają, że sukces można napisać. A my? My uważamy, że można go narysować. I za chwilę udowodnimy Ci, że nasze przekonanie nie jest wyssane z palca.
Decyzje zapadają w ułamkach sekund!
Wyobraź sobie, że na dwóch talerzach dostajesz dwie zupełnie inaczej podane jajecznice. Jedna jest kolorowa, wyrazista, elegancko wygląda. Druga kojarzy Ci się z męką po imprezie. Którą wybierzesz? Ile czasu będziesz potrzebować, aby się zdecydować? No właśnie. Bo tym, co wpływa na naszą decyzję jest nasze poczucie estetyki. Zanim o nim w ogóle pomyślisz, Twój mózg już dawno podejmie decyzję. Dokona selekcji, co według niego jest ładne, a co brzydkie i w ułamkach sekund zdecyduje, po który talerz sięgniesz.
Tak samo jest w reklamie
O tym, czy wywoła pozytywne emocje, czy zostanie dobrze odebrana i zapamiętana, decydują pierwsze sekundy, w których odbiorca ma z nią kontakt. Albo się podoba, albo nie. I dlatego właśnie, tak ważny jest tu aspekt estetyczny. A graficy przestają być zwykłymi kreślarzami i stają się projektantami pozytywnych emocji. I to jest sztuka skutecznego projektowania. Każdy projekt graficzny powinien przyciągać uwagę odbiorcy i skłaniać do wykonania danej akcji (np. zakupu produkty czy skorzystania z oferowanej usługi).
Sztukę uprawiają tylko artyści
Nie pseudoartyści, którzy nie mają w sobie poczucia estetyki. Dlatego też nie każda grafika jest skuteczną. Ulotki, bez dokładnego zapoznania się z nimi lądują w koszu. Strony internetowe zaraz po otwarciu są zamykane. Bilbordy, czy potykacze denerwują. A reklama zamiast być inwestycją, staje się sposobem na generowanie dodatkowych kosztów.
Sztuka projektowania …
… czyli tworzenia skutecznej grafiki to kwestia nieprzeciętnego talentu, kreatywności, poczucia smaku, a także znajomości ludzkiej psychiki. Gdy projektant łączy w sobie te cechy, a do tego z pasją podchodzi to tworzenia nowych graficznych kreacji, powstający przekaz reklamowy jest skuteczny. A skuteczna reklama internetowa to połowa sukcesu!
Reklamę nie bez przyczyny nazywa się dźwignią handlu. Aby jednak dźwignia ta miała siłę wynieść produkty, czy usługę ponad konkurencję, musi być dobrze zaprojektowana.