Opinie klientów w mediach społecznościowych
Prowadząc firmę jesteśmy oceniani przez naszych klientów. Klienci wystawiają opinie o jakości i sposobie realizacji zlecenia lub z przeprowadzonej transakcji w sklepie internetowym. Opinie często wystawiane są na łamach portalu społecznościowego.
Nieprzychylne opinie w mediach społecznościowych
O ile pozytywne opinie o naszej firmie cieszą to czasami zaradzają się niezadowoleni klienci. Prowadząc konto firmowe na Facebooku umożliwiamy klientowi na wystawienie opinii. Należy być przygotowanym na różne oceny, w tym te negatywne. Jak sobie z nimi radzić? Najważniejsze to być pokornym i wyjaśnić sytuację z klientem. Być może wystawiona opinia na koncie Facebook to opinia wystawiona pod wpływem emocji i da się ją wyjaśnić z oceniającym. Jeżeli popełniliśmy jakiś błąd – należy się do niego przyznać i przeprosić. Przyznanie się do winy nie jest proste, ale buduje to pozytywne relacje. Zamiatanie pod dywan czy ignorowanie negatywnych opinii jest jest dobrze postrzegane przez użytkowników.
Wpływ opinii w mediach społecznościowych na firmę
Klienci szukając firmy do współpracy wyszukują opinii o niej. Warto zadbać, aby firma posiadała opinie wystawione przez zadowolonych klientów. Firma posiadająca przynajmniej kilka pozytywnych ocen będzie lepiej odbierana od tej, która nie posiada w ogóle tych ocen. Kanały mediów społecznościowych umożliwiają wejście z klientami w otwartą komunikację. Klienci mogą wymieniać się swoimi uwagami z firmą. Kontakt poprzez media społecznościowe jest szybki. Każdy feedback jest cenny dla firmy. Pozwala na poprawę świadczonych usług i wzrost zadowolenia klientów.
Przygotuj strategię
Każda firma powinna być przygotowana na kryzys w mediach społecznościowych. Ignorowanie kryzysowych sytuacji nie wpłynie pozytywnie nie odbiór klientów. Nie należy zatem pozostawiać negatywnych opinii bez odpowiedzi i wyjaśnienia. Profesjonalne prowadzenie konta social media powinno przewidywać i szybko reagować w kryzysowych sytuacjach. Odpowiedzi powinny być rzeczowe i nie powodować negatywnych emocji. Niektóre kryzysowe sytuacje da się przewidzieć i być na nie przygotowanym. Każdy kryzys da się zażegnać, jeżeli tylko odpowiednio podejdziemy do niego.