Darmowy czy płatny audyt SEO?
Tworząc stronę czy sklep internetowy warto zadbać o dobrą widoczność witryny w sieci. Wykonując audyt SEO zbadamy czy wszystkie elementy zostały przygotowane wg wskazówek Google. Audyt można przeprowadzić również dla istniejących witryn.
Darmowy audyt SEO
Istnieje wiele stron oraz narzędzi, którymi możemy przeprowadzić darmowy audyt SEO. Audyty wykonywane są przez automatyczne skrypty i zazwyczaj nie są one zbyt dokładne. Nie biorą pod uwagę specyfiki danej witryny. Strony np. fotografa czy architekta wnętrz zawierają rozbudowane portfolio. W portfolio jest duża liczba zdjęć, które podczas audytu mogą stanowić problem. Darmowy audyt SEO często wskazuje niewłaściwe elementy do poprawy na naszej witrynie. Audyt taki może być niejako wskazówką co należy poprawić, ale nie powinniśmy się opierać tylko i wyłącznie na takim audycie.
Płatny audyt SEO
Audytem w tym przypadku zajmuje się człowiek a nie maszyna. Wyspecjalizowany pracownik jest w stanie ocenić witrynę biorą różne aspekty pod uwagę. Audyt nie jest więc automatyczny. Mając dostęp np. do narzędzie analitycznych takich jak Google Analytics czy Google Search Console można dokładniej i precyzyjniej wskazać elementy wymagające poprawy. Specjaliści często korzystają z zaawansowanych narzędzi, które dzięki wiedzy człowieka mogą przynieść dużo wartościowych informacji. Dobry audyt powinien zawierać m.in. informacje o kluczowych elementach optymalizacji. Często elementami wymagającymi poprawy na stronach są nagłówki (h1-h6), tytuły i opisy stron czy brak opisów zdjęć (alt i tiitle). Pod uwagę brana jest również treść znajdująca się na stronie. Powinna ona być napisana wg rekomendacji Google i atrakcyjna dla czytelnika.
Ile kosztuje audyt strony?
Koszt wykonania procesjonalnego audyty SEO strony internetowej to zazwyczaj od 500zł do 2000zł. Na koszt audyty składa się wiele czynników, więc z góry ciężko ocenić jaki będzie koszt w przypadku Twojej strony czy sklepu. Dobrze przeprowadzony audyt i jego późniejsze wdrożenie to inwestycja na lata. Widoczność witryny dzięki optymalizacji SEO będzie znacznie większa. Roboty Google rozpoznają stronę jako wartościową i będą ją wyświetlały wyżej. Wyższa pozycja w Google to większa liczba odwiedzających nasz serwis