Z internetu korzysta prawie każdy z nas na co dzień. Szukając informacji o firmie czy o oferowanej usłudze lub przedmiocie wyszukujemy informacji w internecie. Czy warto zatem posiadać własną stronę www czy wystarczy profil w social media?
Strona internetowa firmy
Dzięki własnej stronie internatowej możemy publikować wszelkie informację na temat naszej działalności oraz oferowanych usług. To my decydujemy o wyglądzie zamieszczanych informacji oraz o ich położeniu na stronie internetowej firmy. Warto prezentować informację w sposób czytelny i atrakcyjny dla czytelnika. Dobrze zaprezentowana usługa czy przedmiot przełoży się na pozyskanie nowego klienta.
Zalety strona www firmy
- jesteśmy jej właścicielami,
- mamy pełną kontrolę nad tym co znajduje się na niej,
- decydujesz o grafice i wizualnych aspektach strony internetowej,
- posiadając stronę www zwiększamy wiarygodność naszej firmy.
Wady strony internetowej firmy
- należy posiadać budżet na stworzenie strony internetowej,
- należy pamiętać o aktualizacjach strony www (chyba, że zlecimy administrację stronami internetowymi innej firmie),
- co jakiś czas należy ją odświeżać i dostosowywać do obecnych trendów.
Profil firmowy w mediach społecznościowych
Profile społecznościowe dają możliwość bardzo szybkiej komunikacji na linii klient – firma. Profil firmowy na facebooku można stworzyć w kilka minut, a zarządzenie profilem nie powinno sprawić zbyt wielu trudności. Dzięki profilowi w social media możemy reklamować naszą firmę poprzez płatne reklamy czy inne formy dostępne na platformie. Minusem portali społecznościowych jest to, że działają według ustalonego schematu i nie wszystko da się „ustawić” pod nas. Wygląd jest zdefiniowany odgórnie i nie mamy dużego pola do manewru. Social Media nie dają nam także zupełnej wolności jeśli chodzi o prowadzenie profilu. Należy przestrzegać zasad i regulaminów portalu.
Co zatem wybrać? Strona internetowa czy profil w social media?
Najlepszym rozwiązaniem jest posiadanie zarówno strony internetowej jaki i profilu w social media. Strona internetowa powinna być główny źródłem informacji dla klienta, a profil w social media ich uzupełnieniem i możliwością dotarcia do nowych klientów. Łącząc stronę www z social media zyskamy większą grupę odbiorców co przełoży się na zwiększenie zysków w firmie.