Obsługa social media dla sklepów
Promocja sklepu internetowego przy wykorzystaniu mediów społecznościowych to dobry sposób na dotarcie do nowych klientów. Z portali społecznościowych korzysta dziennie blisko 70% polskich internautów. Jest to bardzo szerokie medium, gdzie możemy znaleźć klientów. Dotarcie do klienta jest proste i szybkie. Obsługa social media dla sklepów to nie tylko powadzenie fanpage firmowego, ale również przeprowadzanie kompanii reklamowych czy konkursów.
Social media – kanał komunikacji z klientem
Media społecznościowe stały się dobrym kanałem komunikacji firmy z klientem. Klient szybko może uzyskać potrzebne informację, a firma dzięki zaistnieniu w social media może udzielić potrzebnych informacji. Za pośrednictwem social mediów firmy nawiązują relacje z klientem. Relacje te są długotrwałe i przy odpowiednim wykorzystaniu potencjału portali, można zyskać stałych klientów naszego sklepu internetowego.
{call_to_action}
Sklep prowadzenie social media
Prowadzenie profilu firmowego Facebook dla sklepów internetowych to dobry sposób na przedstawienie swojej oferty milionom użytkowników. Tworząc nową promocję w sklepie możemy w łatwy i szybki sposób wypromować produkt na łamach portalu social media. Portale social media oferują zarówno darmowe metody promocji produktów jak i płatne kampanie reklamowe. Płatne kampanie reklamowe pozwalają dotrzeć do nowych odbiorców, którzy mogą być zainteresowaniu oferowanymi produktami.
Jak promować firmę lub markę w social media?
Każda marka czy firma jest inna. Dobrze jest wykreować własny styl prowadzenia konta w social media. Powielanie schematów innych firm nie zawsze przynosi oczekiwane rezultaty. Osoba prowadząca konto powinna umieć sprzedać towar, a w razie kryzysów odpowiednio na nie reagować. Trzeba dobrze poznać grupę docelową naszego sklepu i odpowiednio dla tej grupy przygotowywać treści i reklamy.
Komunikacja z fanami przede wszystkim
Odpowiednia komunikacja to klucz do sukcesu. Należy zachęcać do aktywności, słuchać i działać według oczekiwań fanów. Reagowanie na nurtujące pytania klientów czy sugerowanie nowych rozwiązań przyczyni się do zwiększonej aktywności. Obecność firmy w social media nie wymaga znacznych nakładów finansowych. Dostępność pozwala na zaistnienie praktycznie dla każdej firmy. Warto korzystać z portali social media w sposób przemyślany.
Jak prowadzić social media dla sklepu internetowego?
- liczba postów nie zawsze przekłada się na wzrost zaangażowania – zbyt duża liczba wpisów może zostać obrana jako spam. Każdy wpis powinien być przemyślany.
- regularność publikowania – dobrze jest przyjąć sobie strategię publikowania wpisów oraz określić intensywność zamieszczania nowego postu. Dodanie 5 postów w piątek to nie to samo codzienne dodawanie po jednym wpisie.
- zdjęcia, grafiki i obrazki – ciekawe grafiki czy zdjęcia pozwolą na przyciągniecie wzroku. Wpisy to nie tylko treść, warto zadbać aby ich wygląd był atrakcyjny i przyciągał wzrok czytelnika.
- Nie każdy portal social media jest dobry – niektóre branże odnajdą się na facebooku a inne na instagramie. Warto dopasować się do użytkowników i szukać ich tam gdzie danej grupy będzie najwięcej. Ponadto nie trzeba posiadać konta na każdym portalu aby zaistnieć w mediach społecznościowych.
Integracja sklepu internetowego z social media
Posiadając sklep internetowy oraz profil w social media niektóre działania można wykonywać automatycznie lub półautomatycznie. Integracja z social media pozwoli na zaoszczędzenie czasu. W sklepie internetowym można wyświetlać np. bieżące informację z profilu firmowego Facebook albo opinie odnośnie sklepu internetowego. Można również zintegrować system komentarzy z portalem społecznościowym. Dzięki temu dotrzemy do większej grupy, a komentarz może być widoczny dla szerszej grupy odbiorców.
{call_to_action}
Ile kosztuje obsługa social media dla sklepów?
Obsługa social media dla sklepów to koszt rzędu kilkuset złotych miesięcznie. W zależności od intensywności oraz rodzaju przeprowadzonych działań koszt ten może wzrosnąć lub zmaleć. Możemy przygotować indywidualna ofertę dla sklepu na prowadzenie social media. Zapraszamy do kontaktu z nami. Bezpłatnie i bez zobowiązań przedstawimy naszą ofertę.
Najczęściej zadawane pytania dla social media dla sklepów
{FAQ}