Identyfikacja wizualna
Projektowanie identyfikacji wizualnej firm
Identyfikacja wizualna (Corporate Identity, CI, Key Visual, Branding) to podstawowe narzędzie do kreowania wizerunku marki czy firmy. System identyfikacji wizualnej firmy to szereg symboli, kolorów, haseł czy schematów stosowanych przez firmę do jej rozpoznawalności na zewnątrz. Identyfikacja wizualna buduje świadomość i tworzy wizerunek działalności. Spójny wygląd wszystkich elementów graficznych reprezentujących firmę wpływa pozytywnie na jej odbiór przez potencjalnych klientów. W skład identyfikacji wizualnej wchodzą najczęściej:
- logotyp,
- wizytówki,
- papier firmowy,
- ulotki i plakaty reklamowe,
- katalogi i foldery,
- teczka ofertowa,
- stopka mailowa,
- inne elementy systemu identyfikacji wizualne firmy.
Czy identyfikacja wizualna jest potrzebna?
Dobra i atrakcyjna identyfikacja wizualna buduje rozpoznawalność firmy na rynku. Warto od samego początku zadbać o jej wygląd. Klienci lubią współpracować z profesjonalistami, a firma posiadająca spójną i dobrze zaprojektowaną identyfikację wizualną staje się w oczach klienta profesjonalną i wartą zaufania firmą. Siłę danej firmy czy organizacji stanowi jej pozycja na rynku i rozpoznawalność wśród innych firm. Tworzenie tożsamości wizualnej marki jest istotne dla budowania pozycji na rynku.
Cechy profesjonalnej identyfikacji wizualnej
- spójność,
- czytelność i prostota,
- unikalność,
- rozpoznawalność,
- budzenie skojarzeń.
Korzyści z identyfikacji wizualnej firmy
- wyróżnienie na tle konkurencji,
- łatwość odbioru i wpływ na rozpoznawalność marki,
- spójność wszystkich działań reklamowych i marketingowych,
- łatwa identyfikacja wobec dostawców i odbiorców.
Funkcje identyfikacji wizualnej marki
- funkcja identyfikacyjna – znak, kolorystyka, ułożenie itd. identyfikuje firmę na rynku,
- funkcja konkurencyjna – wyróżnienie się spośród innych firm i instytucji na tle konkurencji,
- funkcja informacyjna – przekazuje podstawowe informację na temat firmy, jej jakości oraz o jej produktach czy usługach.
Etapy tworzeni systemu identyfikacji wizualnej firmy
1. Wywiad i rozpoznanie – najważniejsza część podczas projektowania identyfikacji wizualnej. Podczas rozmowy chcemy dowiedzieć się m.in. na temat działalności formy, jej historii oraz jakie oczekiwanie ma jej właściciel.
2. Grupa docelowa – określenie grupy docelowej jest ważnym elementem. Badamy branże i konkurencje – chcemy aby projekty trafiły właściwie do odbiorców.
3. Wstępne szkice i koncepcje – przygotowujemy propozycje identyfikacji wizualnej.
4. Projektowanie – po wyborze odpowiedniego kierunku dla projektu tworzymy docelowy projekt graficzny.
5. Rozwinięcie i wizualizacje – nanosimy wszystkie sugestie i uwagi klienta. Tworzymy wizualizacje na różnych materiałach, tak aby klient miał wyobrażenie jak jego logo będzie prezentowało się na tych materiałach.
6. Akceptacja – po stworzeniu rozwinięcia projektu i jego wizualizacji powstaje końcowy produkt i jego akceptacja przez klienta.
7. Finalny produkt – po akceptacji projektu systemu identyfikacji wizualnej firmy przygotowujemy odpowiednie pliki, które przekazujemy do klienta.
System identyfikacji wizualnej firmy oferta
Oferta naszej agencji reklamowej na stworzenie identyfikacji wizualnej firmy jest bardzo szeroka. Zaczynamy od tworzenia profesjonalnego logotypu firmy, poprzez wizytówki reklamowe, plakaty i ulotki reklamowe a kończymy na projektach stron internetowych, sklepów internetowych i aplikacji webowych. Jesteśmy w stanie stworzyć każdy projekt graficzny, który będzie miał wpływ na odbiór przez potencjalnych klientów.
Ile kosztuje projektowanie identyfikacji wizualnej?
Na koszt identyfikacji wizualnej firmy wpływa ilość materiałów do zaprojektowania oraz od ich złożoności. Cena identyfikacji wizualnej marki zaczyna się od kilkuset złotych za proste materiały reklamowe. W celu dokładnej wyceny zapraszamy do niezobowiązującego kontaktu z nami. Przedstawimy naszą ofertę na tworzenie tożsamości wizualnej marki. Zaproponujemy optymalne rozwiązania systemu identyfikacji wizualnej firmy dostosowane do potrzeb.
Najczęściej zadawane pytania podczas projektowania identyfikacji wizualnej firm
Identyfikacja wizualna
Projektowanie identyfikacji wizualnej dla firm i instytucji.
Przejdź do strony