loader

Spójność identyfikacji wizualnej - czy ma znaczenie?

Spójność identyfikacji wizualnej - czy ma znaczenie?

Było o logo, było o kolorach i foncie. Wszystko to i jeszcze więcej składa się na identyfikację wizualną Twojej firmy. Możesz mieć świetną stronę internetową, zaskakujące wizytówki i prężne prowadzony profil na Facebooku. Ktoś mógłby pomyśleć, że to już gotowy sukces. Co jednak jeśli humor przy wyborze logo Twojej firmy podpowiadał Ci ciemne kolory i ekskluzywny ton, stronę internetową projektował jakiś wesołek, który korzystając z danej wolnej ręki, postawił na pastele, a Twój profil na Facebooku prowadzony jest przez firmę zewnętrzną, która nawet nie do końca ma pojęcie jak wygląda Twój znak rozpoznawczy. Ta hipotetyczna, opisana na wyrost sytuacja nie brzmi zbyt dobrze, prawda? A co miała pokazać? Że poszczególne elementy, które mają za zadanie przyciągnąć klientów i skutecznie zapisać w ich świadomości Twoją firmę mogą być bardzo udane. Jeśli jednak nie będą ulepione z tej samej gliny, nie spełnią swojej funkcji.

Po pierwsze konsekwencja

Jeśli coś ma być kojarzone z Twoją firmą, powinno pojawiać się często i wszędzie. Wierzymy, że wybierając logo swojej firmy, zdecydowałeś się na takie, a nie inne, bo po prostu Ci się podobało i wydało Ci się najodpowiedniejsze. Kolory też najpewniej nie zostały wskazane przypadkowo. Trzymaj się ich i nie puszczaj! Co może łączyć stronę internetową, wizytówkę i ulotki? Wszystko, a dokładnie czcionka, kolory a przede wszystkim logo. Także w postach na Facebooku warto przemycić swoją stylistykę i barwy. W końcu chyba byłoby miło, gdyby użytkownicy portalu widząc gdzieś udostępnioną grafikę wiedzieli, z jakiego profilu pochodzi (nawet w sytuacji, kiedy nie znajduje się na niej nazwa Twojego przedsiębiorstwa). Taką strategię przyjął na przykład KitKat, który prowadzi swój profil na Facebooku bardzo konsekwentnie, wszystkie grafiki utrzymane są w tym samym stylu, a każde ze zdjęć opatrzone jest charakterystyczną czerwoną belką u dołu. Wiemy, co pewnie sobie pomyślałeś: "no tak, KitKat to baton, którego od lat znają wszyscy i kojarzą opakowanie". Uwierz, że nawet prowadząc małe przedsiębiorstwo, jesteś w stanie doprowadzić do sytuacji, w której Twoja identyfikacja wizualna będzie na tyle charakterystyczna i spójna, że każdy zainteresowany doskonale ją skojarzy. Komuś mogłoby się wydać to głupie, ale z przekonaniem twierdzimy, że nawet klamka w Twoim biurze może świetnie wkomponować się w całość identyfikacji.

Sposób na lojalność

Korzenie właściwie wszystkiego, o czym piszemy, znajdują się u podstaw Twojej identyfikacji – czyli w projektowaniu. Dobra wizja jest ważna, wykonanie równie istotne. Dlatego współpraca z profesjonalistą w dziedzinie projektowania powinna sprawić, że Twoje logo, kolory i elementy kojarzące się z firmą będą prezentowały się w każdym wydaniu doskonale. Kojarzenie logo i barw może odbywać się nawet nieświadomie, jednak w skuteczny sposób prowadzi do przywiązania i poczucia, że można nam zaufać. Oczywiście należy sobie uświadomić, że wszystko wymaga czasu i nie od razu konkretny odcień niebieskiego będzie kojarzony z nami, a nasz logo dorówna popularnością znakowi Coca-Coli. Tak czy owak, możemy zapewnić, że konsekwencja w stosowaniu identyfikacji wizualnej prędzej czy później przyniesie efekty i odpłaci się lojalnością klientów i zaufaniem, którym nas obdarzą.

Administracja stronami www

Opieka administracyjna nad stroną www lub sklepem internetowym.

Przejdź do strony

Strony internetowe dla firm

Nowoczesne strony www dla firm, korporacji i instytucji.

Przejdź do strony

Strony www dla firm budowlanych i remontowych

Responsywne strony internetowe dla firm budowlanych i remontowych.

Przejdź do strony
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.