loader

Pisać czy nie pisać – czy warto posiadać bloga firmowego?

Pisać czy nie pisać – czy warto posiadać bloga firmowego?

Blog firmowy jest łatwa i tanią forma promocji firmy w internecie. Do jego prowadzenia nie potrzeba zbyt wiele skomplikowanych narzędzi. Wystarczy wiedz i pomysły na kolejne wpisy. Czy warto zatem posiadać bloga firmowego?

Wpływ bloga na pozycjonowanie strony internetowej

Google lubi dobre treści. Promuje strony internetowe oraz sklepy internetowe które posiadają unikatowe teksty. Dobrze napisany i wyczerpujący temat tekst na blogu może przynieść wiele korzyści. Po pierwsze mamy możliwość zamieszczenia różnych fraz po których użytkownik może znaleźć naszą stronę czy bloga. Po drugie pozyskujemy naturale linki, które mogą zostać udostępnione np. w mediach społecznościowych przez innych użytkowników. Po trzecie treści służą do linkowania wewnętrznego.

Blog firmowy buduje relacje na linii klient firma

Prowadzenie bloga firmowego daje możliwość nawiązania bliższych relacji z klientem. Na blogu możemy nie tylko zaprezentować nasze najnowsze usługi czy produkty, ale możemy pokazać nieco z życia naszej firmy. Bliższe poznanie firmy wpływa na budowanie dobrych i trwałych relacji, co przekłada się na lojalnego klienta, który chętnie skorzysta z naszych usług. Blog daje możliwość tworzenia dyskusji i rozwiewania wątpliwości na poruszany temat.

Optymalizacja i pozycjonowanie bloga firmowego

Statystyki wykazują, że strony internetowe, które posiadają bloga mają średnio aż 55% więcej odwiedzających. Większość firm (ponad 80%) wskazuje realne korzyści z prowadzonych blogów firmowych. Dobre treści wypromują się same. No może za pomocą użytkowników, którzy chętnie podzielą się linkiem do wpisu z innymi. Warto tworzyć wartościowe i interesujące treści. Wtedy mamy większe szanse na wypromowanie wpisu. Dobry blog wpływa na pozycjonowanie strony internetowej.

Wykorzystaj potencjał bloga firmowego

Potencjał w blogu firmowym jest ogromny. Możemy nie tylko zdobyć większą ilość linków czy wpłynąć na wyższą pozycję w google. Blog daje możliwość lepszego poznania firmy. Należy jednak pamiętać, że tylko systematyczne prowadzenie bloga firmowego przyniesie realne korzyści. Często możemy spotkać blogi, które z czasem zostały porzucone a ostatnie wpisy dodane do bloga zostały kilka lat temu. Przed założeniem bloga dobrze jest przemyśleć czy warto go założyć i czy będziemy mieli czas oraz zapał aby pisać kolejne artykuły.

Copywriting

Tworzymy teksty i opisy do stron i sklepów internetowych.

Przejdź do strony

Audyt SEO strony

Audyt to podstawa do optymalizacji i pozycjonowania strony.

Przejdź do strony

Poligrafia i druk

Tworzymy projekty graficzne i je drukujemy.

Przejdź do strony
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.