loader

One-page - typ strony nie dla każdego

One-page - typ strony nie dla każdego

Czasy, w których trendy w projektowaniu stron internetowych obejmowały dużą ilość efektów, muzykę w tle oraz przepych już dawno minęły (miejmy nadzieję, że bezpowrotnie). To, co obecnie jest cenione przez świadomych użytkowników to przede wszystkim prostota i funkcjonalność, które pozwalają na zdobycie poszukiwanych informacji bez straty czasu i nerwów. Świetną odpowiedzią na te oczekiwania jest strona typu one-page, czyli taka, która została pozbawiona oddzielnych podstron, a składa się z segmentów znajdujących się jeden pod drugim. Oczywiście taki typ strony, mimo że może sprawdzić się świetnie, nie nadaje się dla wszystkich. Przed podjęciem decyzji warto zatem dobrze zastanowić się, czy na pewno jest to coś dla nas.

Prostota drogą do ograniczeń

Główną zaletą strony one-page jest to, że teoretycznie możemy dowiedzieć się wszystkiego, co nas interesuje bez ani jednego kliknięcia. Przewijając stronę, przechodzimy do kolejnych segmentów, zawierających wszystkie istotne informacje. No właśnie – bo pomimo braku osobnych podstron na stronie one-page warto pamiętać o tym, że nie musi ona być jednolitym, długim sznurem informacji. Poszczególne sekcje mogą być od siebie oddzielone, mniej lub bardziej wyraźnie, dzięki czemu odbiorcy o wiele łatwiej będzie zorientować się we wszystkich informacjach i nie poczuje się on przytłoczony nadmiarem treści. Oprócz skutecznego przekazania treści to, na co warto zwrócić uwagę to fakt, że użytkownik nie musi spędzać swojego cennego czasu na czekaniu, aż podstrony mu się załadują. A dzięki temu zwiększamy szanse na to, że zapozna się z treścią, a nie opuści witryny zniecierpliwiony ładowaniem. Bez względu na to, czego dotyczy strona, kreatywność zawsze jest doceniana przez konsumentów i sprawia, że lepiej zapamiętują stronę, na której coś ich zaskoczyło. I oczywiście w tradycyjnym układzie strony również można wymyślić coś pomysłowego, ale to jednolita strona stwarza wiele możliwości w tym zakresie. Oprócz tego, że pomagają zaoszczędzić czas, są przejrzyste i banalnie proste w obsłudze strony typu one-page świetnie sprawdzają się na urządzeniach mobilnych, gdzie jak wiadomo, trafianie w przyciski przenoszące do podstron bywa problematyczne. Ponadto brak konieczności ładowania poszczególnych podstron zostanie doceniona przez użytkowników ograniczonego internetu na przykład na smartfonie. Oczywiście to, co jest zaletą, może stać się również ograniczeniem, które sprawia, że ten typ strony nie jest dla wszystkich. Bowiem jeśli na stronie internetowej będziemy chcieli zaprezentować szeroką gamę produktów i usług, które znajdują się w naszej ofercie, wówczas strona one-page nie będzie dobrym rozwiązaniem. Wymuszony minimalizm i maksymalne skondensowanie treści w takim przypadku może jedynie wzbudzić irytację potencjalnego klienta.

Tradycja vs. nowoczesność

Nie warto ślepo podążać za modą i wybierać rozwiązań, które co prawda wizualnie bardzo nam się podobają, ale niekoniecznie sprawdzą się w przypadku naszej oferty. Nie ma nic złego w tradycyjnych środkach, które w końcu od wielu, wielu lat bardzo dobrze spełniają swoje funkcje. Jeśli jednak uznamy, że treści, które pragniemy zaprezentować odbiorcom, nadają się do zaprezentowania na stronie one-page, to przy odrobinie pomysłowości możemy stworzyć prostą, nowoczesną i przyjemną dla oka witrynę, która świetnie odegra swoją rolę.

YouTube

Kampanie wideo na portalu YouTube.

Przejdź do strony

Kampanie reklamowe

Kampanie Google, Facebook, AdWords, remarketing.

Przejdź do strony

Identyfikacja wizualna

Projektowanie identyfikacji wizualnej dla firm i instytucji.

Przejdź do strony
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.