Jak zwiększyć ruch na stronie www?
Posiadanie dobrej strony internetowej to jak posiadanie dodatkowego pracownika, który pracuje 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Strona www może być twarzą Twojej firmy, dostarczać informacji o usługach lub produktach. W jaki sposób w takim razie zwiększyć ruch na stronie www?
Znaczenie ruchu na stronie
Ruch na stronie www lub na sklepie internetowym jest zarówno ważnym wskaźnikiem, jak i siłą napędową rozwoju firmy. Może Ci pomóc w:
- sprawdzeniu, jak dobrze działa Twój dział marketingu,
- zdobyć wiedzę o odbiorach, aby odpowiednio przygotować dla nich treści,
- poprawie pozycji w wyszukiwarce google,
- podniesieniu wiarygodność firmy,
- wygenerowaniu większego obrotu - zwiększa konwersję.
Jak uzyskać większy ruch w witrynie za darmo
Na świecie jest ponad 1,3 miliarda stron internetowych. To duża konkurencja, ale pamiętaj, że nie starasz się przyciągnąć wszystkich użytkowników Internetu do Twojej witryny internetowej. Twoim celem jest przyciągnięcie większej liczby osób z grupy docelowej. Poniżej znajduje się kilka prostych i darmowych sposobów na zwiększenie liczby odwiedzin, osób które mogą być zainteresowane Twoimi produktami lub usługami.
Utwórz konto Google Moja Firma
Czy wiesz, że zoptymalizowana pozycja w Google Moja Firma zapewnia o siedem razy więcej wizyt niż w przypadku niekompletnej wizytówki? Nie zapominaj, że Twój wpis prowadzi do Twojej witryny internetowej, więc jest to świetny sposób na zwiększenie ruchu na stronie lub sklepie internetowym. Pamiętaj też, że Google staje się coraz bardziej inteligentne – dopasowuje wyniki wyszukiwań do oczekiwań. Jeśli Twój wpis zawiera wszystkie informacje, których potencjalny klient potrzebuje, aby podjęć decyzję, częściej odwiedzi stronę lub skorzysta z kontaktu telefonicznego lub osobistego spotkania.
Wykonaj optymalizację SEO na stronie internetowej
Istnieje wiele taktyk i praktyk stosowania SEO, które możesz wykonać, aby zwiększyć swoją pozycję w wyszukiwarkach i zdobyć więcej odwiedzających. Obejmuje to tworzenie wysokiej jakości treści (copywriting), których szukają Twoi odbiorcy, oraz pisanie zwięzłych metaopisów dla stron internetowych lub sklepów. Opis meta pojawia się pod adresem URL w wynikach wyszukiwania Google. Sama optymalizacja SEO jest darmowa, ale zajmuje trochę czasu i wymaga posiadania odpowiedniej wiedzy. Optymalizacją SEO może zająć się agencja interaktywna, która przygotuje odpowiednio witrynę internetową.
Publikuj w mediach społecznościowych
Media społecznościowe to jedno z najpopularniejszych bezpłatnych narzędzi marketingowych. Odgrywają dużą rolę w zwiększaniu ruchu na Twojej stronie www. Użyj Facebooka, Instagrama i LinkedIn, aby promować posty na blogu i inne przydatne treści. W ten sposób możesz przyciągnąć obserwatorów z mediów społecznościowych do Twojej witryny, a także użytkowników, którzy śledzą osoby, które udostępniają Twoje treści. Tworzenie przydatnych treści jest bezpłatne i nie jest tak trudne, jak mogłoby się wydawać.