Jak zoptymalizować sklep internetowy na urządzenia mobilne
Mobilność rozwija się w bardzo szybkim tempie. Obecnie ponad 50% wejść na witryny internetowe pochodzi właśnie z urządzeń mobilnych. Warto zadbać, aby sklep internetowy był przystosowany do tych urządzeń.
Zbyt powolny czas ładowania sklepu internetowego
Częstym problemem sklepów internetowych jest to, że ładowanie trwa zbyt długo. Klienci nie chcą czekać na wczytanie kolejnych elementów sklepu. Im ładowanie sklepu internetowego jest dłuższe, tym więcej użytkowników zrezygnuje z zakupu. 47% kupujących oczekuje, że strona www czy sklep załaduje się w ciągu dwóch sekund. Warto wiec zoptymalizować sklep internetowy. Dobrze przeprowadzona optymalizacja pozwoli na szybkie ładowanie się sklepu.
Utrudniona nawigacja w sklepie internetowym
Nawigacja sklepu internetowego powinna być intuicyjna. Nowy użytkownik powinien bez problemu znaleźć wszystkie potrzebne odnośniki. Częstym problemem jest to, że użytkownik pozostaje na sklepie bez możliwości przejścia na inną podstronę czy na stronę główną. Responsywność sklepu powinna ułatwiać poruszenie się po sklepie. Przed przystąpieniem do tworzenia sklepu internetowego warto stworzyć jego strukturę. Struktura sklepu będzie miała wpływ na późniejszą nawigację.
Nieczytelne zdjęcia produktów
Nieczytelne, zbyt małe czy niekompletne zdjęcia produktu to kolejny problem sklepu. Na urządzeniach mobilnych, np. na smartfonie zdjęcia niekiedy są nie dostosowane do tych urządzeń. Wiele osób rezygnuje z zakupu produktu gdy nie widzi dokładnie prezentowanego przedmiotu. Zdjęcie nie powinny być również zbyt duże bo to wpłynie na wolniejszą pracę sklepu.
Agresywne reklamy
Użytkownicy nie lubią reklam, Tym bardziej tych nachalnych. Zbyt duża liczba reklam może zniechęcić do zakupu. Nie należy przesadzać z ilością banerów reklamowych czy wyskakujących okienek. Klienci mają również problem z zamykaniem reklam, które pojawiają się jako wyskakujące okna. Często przyciski do zamknięcia są sprytnie ukryte lub nie można w nie precyzyjnie kliknąć.
Optymalna ilość teksu
Przez ograniczoną ilość miejsca na ekranie smartfona zmieści się mniej teksu niż na dużym ekranie komputerowym. Warto zoptymalizować ilość tekstu, który jest wyświetlany na urządzeniach mobilnych. Dobrym rozwiązaniem jest podzielenie treści na mniejsze akapity oraz stosowanie krótkich podpunktów. Teksty stanie się bardziej czytelny i przyjazny dla użytkownika.