loader

Duplicate content – jak wpływa na pozycjonowanie strony internetowej

Duplicate content – jak wpływa na pozycjonowanie strony internetowej

Duplicate content, czyli inaczej powielanie treści. Powielenie treści istotnie wpływa na m.in. na pozycję naszej strony internetowej w wyszukiwarce Google.

Jak duplicate content wpływa na pozycjonowanie strony www

Powielanie treści z innych stron www czy sklepów internetowych może spowodować zagrożenie dla Twojej strony www. Oryginalność zamieszczonych tekstów na stronie ma ogromny wpływ podczas pozycjonowanie stron internetowych. Warto więc zadbać, aby treści nie były powielone z innych witryn internetowych. Również wewnątrz naszej strony www nie powinniśmy tworzyć duplicate content. Również taki duplikat źle wpłynie na pozycjonowanie.

Powielona treść szkodzi

O tym, że powielona treść może szkodzić naszej stronie www nie wiele osób zdaje sobie sprawę. Roboty Google bez problemu są w stanie rozpoznać czy treść zamieszczona na witrynie jest unikatowa czy została skopiowana z innej strony. Problem powielonej treści często występuje w sklepach internetowych. Opisy produktów kopiowane są z innych sklepów czy też od producenta. Opis taki jest nie atrakcyjny dla użytkownika. Również dla samego Google. Opis sprzedanego przedmiotu powinien być unikalny i zawierać wszystkie informację na temat produktu. Nie tylko dane techniczne. Narzędzie Google Search Console pozwala na sprawdzenie czy treść nie jest powtórzona i jest unikalna.

Treści niskiej jakości – thin content

Treści niskiej jakości, które zawierają błędy merytoryczne, gramatyczne, ortograficzne czy składniowe są mało atrakcyjne zarówno dla czytelnika jak i robota Google. Nie warto więc publikować tekstów, które są niskiej jakości a ich celem jest „naszpikowanie” strony słowami kluczowymi. Wyszukiwarka Google rozpozna taki tekst i zakwalifikuje go jako treść niskiej jakości. Publikowane teksty powinny być również rozdzielane nagłówkami czy akapitami. Teki tekst będzie bardziej atrakcyjny niż jeden długi ciąg. Tworząc opisy produktów w sklepie internetowym warto opisać sprzedawany towar, a nie tylko jak to ma często miejsce, dodać dane techniczne produktu.

Tworzenie teksów na stronę internetową

Teksty znajdujące się na stronie www czy sklepie internetowym (np. jako opis danego produktu) powinny być atrakcyjne dla odbiorcy. Teksty takie powinny wyczerpywać dany temat w sposób wystarczający do zrozumienia danego zagadnienia. Tworząc teksty na stronę www należy zadbać aby były unikalne. Roboty Google „skanując” naszą witrynę znajdą duplikaty treści i nasza strona będzie gorzej widziana w wyszukiwarce. Dobry tekst to połowa sukcesu w wywindowaniu naszej witryny w Google.

Strony www dla firm budowlanych i remontowych

Responsywne strony internetowe dla firm budowlanych i remontowych.

Przejdź do strony

Social media

Zaistniej w mediach społecznościowych, m.in. facebook.

Przejdź do strony

Copywriting

Tworzymy teksty i opisy do stron i sklepów internetowych.

Przejdź do strony
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.