loader

Boty - czy taka komunikacja ma sens?

Boty - czy taka komunikacja ma sens?

Pewnie jeszcze kilkanaście lat temu wizja tego, że człowiek zostanie zastąpiony przez roboty, wywoływała gęsią skórkę i wydawała się raczej dobrym scenariuszem na film sciene-fiction, a nie realną przyszłością. Współczesność pokazuje jednak, że proces ten cały czas postępuje i z powodzeniem wchodzi do różnych dziedzin naszego życia i do wielu branż. W końcu taka automatyzacja powinna ułatwiać życie... ale czy na pewno to robi? I czy rzeczywiście dla wszystkich jest udogodnieniem? Zależy to na pewno od punktu widzenia, ale jedno z pewnością można stwierdzić - boty stały się nieodzownym elementem marketingu.

Wady i zalety

Oczywiście wszystko zależy od konkretnej sytuacji, ale z założenia boty powinny być jak najlepszym substytutem rozmowy z człowiekiem. Jak jednak pokazuje wiele przykładów, nie zawsze sprawdzają się niezawodnie. Dlatego warto zadbać o to, aby konsument, który napisał z zapytaniem o konkretną informację, miał świadomość tego, że nie rozmawia z pracownikiem firmy. Jeśli decydujemy się na ten typ kontaktu z klientem, to warto mieć na względzie wszelkie niedoskonałości, którymi w dalszym ciągu charakteryzują się boty i być w gotowości do pomocy i zareagowania w sytuacji, która będzie tego wymagała. Dla wszystkich osób, którym bot wydaje się świetnym pomysłem mamy dobrą wiadomość. Stworzenie go na najpopularniejszym na chwilę obecną komunikatorze, czyli Messengerze jest bezpłatne i będzie wymagało jedynie poświęcenia nieco czasu. Oczywiście, zanim stworzony bot ujrzy światło dzienne, należy go dokładnie przetestować. Zaawansowane boty nie tylko udzielają odpowiedzi na najprostsze i bardziej skomplikowane pytania, ale również doradzają, uczą a nawet bawią. Mają też bardzo dużą zaletę - nie potrzebują wolnego. To znaczy, że mogą pomóc właściwie 24 godziny na dobę i 7 dni w tygodniu. Biorąc pod uwagę fakt, że brak jakiejś informacji może skutecznie zniechęcić potencjalnego klienta na przykład do dokonania zakupu w naszym sklepie internetowym, jest to mocny argument przemawiający na ich korzyść.

Co nas czeka?

Warto zadać sobie pytanie, co z perspektywy naszego klienta jest ważniejsze - błyskawiczny czas reakcji czy rzeczywista, rzetelna pomoc. Pewnie nie ma tutaj jednoznacznej odpowiedzi, ponieważ w przypadku bardzo prostego pytania szybka i trafna odpowiedź bota sprawi, że zapunktujemy u odbiorcy. Jednak, gdy pojawi się nieco bardziej skomplikowany problem i nasz bot sobie z nim odpowiednio nie poradzi, to możemy niechcący wzbudzić w potencjalnym kliencie irytację. Należy wspomnieć o tym, że rozwój botów jest jednym z najczęściej wymienianych w różnych publikacjach trendów na ten rok, na pewno więc z zaciekawieniem będziemy obserwować tę ewolucję.

Strony www dla korporacji

Nowoczesne korporacyjne strony internetowe.

Przejdź do strony

Pozycjonowanie stron

Skuteczne pozycjonowanie stron www oraz sklepów internetowych.

Przejdź do strony

Audyt SEO strony

Audyt to podstawa do optymalizacji i pozycjonowania strony.

Przejdź do strony
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.