Fotografie na stronie internetowej odgrywają bardzo ważną rolę. W końcu nie od dzisiaj wiadomo, że obraz potrafi zainteresować i przykuć uwagę odbiorcy o wiele skuteczniej niż ściana tekstu. Jakiś czas temu poruszaliśmy już na naszym blogu kwestię dotyczącą szukania zdjęć na stronę www i umieszczania ich u siebie bez żadnych negatywnych konsekwencji. Na szczęście źródeł (zarówno bezpłatnych, jak i tych, które wymagają uiszczenia opłaty) jest bardzo dużo i wciąż pojawiają się nowe. Fotografie pozyskane z internetu są zazwyczaj w bardzo dobrej jakości i po prostu ładne, jednak posiadają jedną zasadniczą wadę – nie są nasze i właściwie każdy może z nich skorzystać. Dlatego w wielu przypadkach warto rozważyć wykonanie zdjęć na własną rękę.
Profesjonalnie czy samodzielnie?
Oczywiście czasami możemy nie potrzebować do pomocy profesjonalistów. Prawie każdy ma pod ręką aparat i może się okazać, że rzeczywiście jest w stanie wykonać nim zdjęcia, które będą nadawały się do wykorzystania na stronie bądź blogu. Trzeba jednak uważać na cienką granicę pomiędzy tym, że zainteresowani docenią naszą kreatywność i wkład włożony w wykonanie zdjęcia, a tym, że będzie ono na tyle nieprofesjonalne, że zupełnie nie zachęci do podejmowania współpracy. Warto pamiętać, że nie liczy się jedynie pomysł, ale również aspekty techniczne i to, co stanie się ze zdjęciem w tak zwanej postprodukcji. Samo zamieszczenie zdjęcia na stronie w taki sposób, aby wyglądało dobrze, a jednocześnie nie spowalniało zbytnio jej ładowania to niełatwe zadanie. Dla osób, które nie czują się na siłach, dobrym rozwiązaniem może być zgłoszenie się do profesjonalisty. Oczywiście wiąże się to z dodatkowym kosztem, jednak wynikiem odpowiednio zaplanowanej sesji mogą być zdjęcia produktów, personelu czy naszych prac, które posłużą nam jeszcze przez długi czas i zostaną wykorzystane na wiele sposobów. Decydując się na zakup gotowych zdjęć, musimy być przygotowani na to, że mogły one być wykorzystane już dziesiątki razy, na różnych stronach niekoniecznie powiązanych z naszą branżą. Teoretycznie nie ma w tym nic złego, jednak warto pamiętać, że unikalne zdjęcie na pewno lepiej zapadnie w pamięć odbiorcy i w większym stopniu wzbudzi jego zaufanie.
W trosce o wizerunek
Nie zawsze trud włożony w wykonania fotografii jest opłacalny, a jego zasadność jest w dużej mierze uzależniona od charakteru strony internetowej i branży, w jakiej działamy. Często jednak te “prawdziwe” zdjęcia, a nie zakupione w sieci mogą w dużym stopniu wpłynąć na to, w jaki sposób będą postrzegali nas klienci. A przecież pozytywny wizerunek firmy czasami potrafi być jej największą wartością.