SMS marketing – dobry sposób na kontakt z klientem?

SMS marketing – dobry sposób na kontakt z klientem?

„Bez telefonu czuję się jak bez ręki”. Zdecydowana większość społeczeństwa bez zawahania przyzna, że identyfikuje się z tym stwierdzeniem – jesteśmy tego pewni. Od momentu, w którym telefon przestał służyć tylko do dzwonienia i wysyłania wiadomości, stał się jeszcze bardziej nieodłącznym kompanem życia każdego człowieka. Skoro więc smartfon przez połowę doby albo i dłużej znajduje się w zasięgu ręki konsumenta to dlaczego nie wykorzystać go jako narzędzia komunikacji z nim. I nie mamy tutaj na myśli skrzynki mailowej czy social mediów (z których przecież za pośrednictwem telefonu bez problemu możemy korzystać), ale tradycyjne wiadomości tekstowe. O ile e-mail marketing stał się standardem, o tyle SMS marketing wciąż wzbudza więcej emocji. Z jakich względów?

 

Niechciane wiadomości

 

Zdecydowanie chętniej „rozdajemy” adres e-mail niż numer telefonu. Wszelkie internetowe ankiety, czy formularze rejestracyjne wypełniamy bez zawahania się, jeśli wymagają od nas podania maila, gdy zostaniemy poproszeni w nich o numer telefonu wykazujemy większy sceptycyzm. Być może dlatego, że numer telefonu wydaje nam się czymś bardziej prywatnym, służącym do kontaktu z bliskimi. W związku z tym wiadomości pochodzące z obcych numerów, z treścią, której się nie spodziewaliśmy, wzbudzają mieszane uczucia. Tym bardziej, jeśli przychodzą z samego rana w weekend lub późnym wieczorem…. Przyzwyczailiśmy się do faktu, że nasza skrzynka mailowa jest zapychana reklamami i treściami, które nakłaniają nas do zakupu, do skorzystania z promocji lub zapoznania się z ofertą. Nierzadko nawet nie zapoznajemy się z takimi mailami, lądują one w folderze ze spamem lub szukamy przycisku „anuluj subskrypcję”, aby nie otrzymywać reklam. W przypadku SMS marketingu sprawa nie wygląda tak prosto i raczej nie jesteśmy w stanie z niego zrezygnować za pomocą jednego kliknięcia.

 

Na co uważać?

 

Wiemy już, czemu SMS marketing może wzbudzać niechęć. Jednak oczywiście jak we wszystkim można znaleźć sposób na to, aby i ta forma komunikacji z klientem przynosiła korzyści obu stronom. No właśnie, jeśli mowa o korzyściach, to pamiętajmy, że najskuteczniejsza będzie wiadomość, z której jej odbiorca będzie mógł wyciągnąć jakąś konkretną wartość – na przykład rabat lub informację, która ogólnie mówiąc, ułatwi mu życie. To, co może stanowić wyzwanie, to fakt, że w przeciwieństwie do maila miejsce na treść jest bardzo ograniczone. Należy zatem streścić się w kilkuset znakach, które pozwolą nam osiągnąć cel, jaki sobie postawiliśmy. Pamiętajmy, że w SMS-ach mogą znaleźć się linki, które pozwolą od razu poczynić konsumentowi kolejny krok. W tym przypadku należy jednak dopilnować, aby prowadziły one do czegoś sensownego, co na telefonie wyświetli się w prawidłowy sposób. Zwrócić należy uwagę także na godzinę i dzień wysyłania wiadomości, niewłaściwy moment może bowiem bardziej zniechęcić adresata do zapoznania się z tym, co firma chce mu przekazać.

 

Złoty środek

 

Umiejętny dobór treści, dopasowanie jej do adresatów, odpowiednia godzina wysyłki, korzystanie z wartościowej bazy danych… szczegółów, na które należy zwrócić uwagę, decydując się na SMS marketing do komunikacji z obecnymi lub potencjalnymi klientami, jest sporo. Jednak pamiętajmy, że tak jak w większości poczynań tylko odpowiedni nakład pracy i rozsądne podejście do tematu pozwalają osiągnąć sukces.

Powiązane posty

Zostaw komentarz

ZAINTERESOWAŁA CIĘ NASZA OFERTA?

Zapraszamy do kontaktu z nami poprzez poniższy formularz. Odpisujemy zazwyczaj w ciągu 2h