Skąd wziąć pomysł na wpis?

Skąd wziąć pomysł na wpis?

12 miesięcy to sporo czasu, a właśnie za niespełna kilkanaście dni minie dokładnie rok, od kiedy zaczęliśmy prowadzić naszego bloga. Regularnie, co tydzień staramy się zamieszczać interesujące i wartościowe wpisy, które dotykają różnej tematyki. Tak, jak już kiedyś pisaliśmy, jedną z ważniejszych kwestii w prowadzeniu firmowego bloga jest regularność, bowiem wrzucanie wpisów raz na dwa miesiące, lub akurat wtedy, gdy coś ciekawego przyjdzie nam do głowy, mija się z celem. Aby prowadzić jednak bloga skrupulatnie przez określony czas, potrzebne są pomysły. Bowiem, mimo iż na początku najprawdopodobniej każdy bloger sypie z rękawa tematami to prędzej czy później nadejdzie ten moment, w którym usiądzie przy komputerze i zacznie zastanawiać się „o czym dzisiaj napisać…”. Skąd więc wziąć pomysł na wpis?

 

Inspiracje są wszędzie

 

Przede wszystkim należy pamiętać, że piszemy dla ludzi, więc trzeba uwzględnić to, co ich interesuje. Mimo że może brzmieć to banalnie to takie wczucie się w skórę czytelników, powinno bardzo pomóc, a jeśli próba empatii nie wyjdzie, to najprostszym sposobem jest po prostu zapytanie ich, na przykład w poście na profilu firmowym w mediach społecznościowych. Zapewne znajdzie się kilku odbiorców, którzy podsuną pomysły na tematy, które ich interesują, bądź takie odnośnie których nie znaleźli jeszcze ciekawych treści w internecie. Bardziej partyzancką metodą na zdobycie pomysłów na wpis jest „podglądanie” potencjalnych czytelników – na przykład na forach dyskusyjnych. Zakładane przez nich wątki i dodawane wpisy mogą dużo nam podpowiedzieć na temat tego, czym są zainteresowani i o czym najprawdopodobniej chcieliby poczytać. Dość oczywistą strategią poszukiwania pomysłów na wpis jest śledzenie tego, co się dzieje obecnie i obserwowania trendów. Oczywiście każdy z nich może być jedynie pretekstem do szerszego ujęcia tematu i omówienia danego zjawiska w bardziej obszerny sposób. Ciekawym sposobem jest również wracanie do starych treści, które być może w chwili obecnej można przedstawić inaczej, lub po prostu rozwinąć. Wszystko się zmienia i możliwe, że kwestia, którą opisywaliśmy jeszcze rok temu, w chwili obecnej prezentuje się inaczej bądź zmieniła swoje znaczenie. Inspiracji można szukać również na innych blogach, konkurencyjnych czy po prostu powiązanych tematycznie z naszym. Oczywiście poszukiwanie inspiracji nie polega na kopiowaniu treści, jest to absolutnie niedopuszczalne. Jednak podczas zagłębiania się w treści zamieszczane przez inne osoby z branży łatwiej jest wyłapać coś, co nas zainteresuje i co będziemy chcieli opisać.

 

Ulubiona metoda

 

Oczywiście to tylko kilka sposobów, a każda osoba, która prowadzi bloga najprawdopodobniej po jakimś czasie znajdzie swoje ulubione metody szukania tematów. Warto pamiętać, o zasadzie „najlepsze pomysły przychodzą znienacka”, która często sprawdza się w praktyce. Jeśli podczas jazdy tramwajem bądź zakupów wpadnie nam do głowy jakiś pomysł, czy zalążek tematu niezwłocznie go zapiszmy. Nawet jeśli pomyślimy, o czymś dłuższą chwilę to i tak w domu, przed komputerem możemy mieć problem z przypomnieniem sobie tego zagadnienia. Na szczęście każdy nosi przy sobie telefon, który umożliwia tworzenie notatek. Taka lista roboczych pomysłów czy po prostu słówek może bardzo pomóc w późniejszej pracy nad wpisem.

Powiązane posty

Polityka prywatności