Redesign strony – nowe oznacza lepsze?

Redesign strony – nowe oznacza lepsze?

Odwiedzając niektóre strony internetowe, można odnieść wrażenie, że czas się na nich zatrzymał. I wcale nie chodzi o witryny, które swoim wyglądem z założenia mają nawiązywać do stylu vintage, ale o takie, które były nowoczesne co najmniej 15 lat temu i obecnie nie mają nic wspólnego z obowiązującymi w projektowaniu stron www trendami i funkcjonalnością, która pozwalałaby współczesnym konsumentów na komfortowe przeglądanie ich. Oczywiście problem ten nie musi wcale dotyczyć tylko stron sprzed dwóch dekad, ale może również odnosić się do tych całkiem młodych, którym zdecydowanie przydałby się powiew świeżości. Tutaj z pomocą może przyjść redesign strony www.

 

Funkcjonalność, wygląd, aktualność

 

Jak do wszystkich zmian, o których myśli firma również i do redesignu warto podejść z planem i konkretnymi założeniami. Trzeba odpowiedzieć sobie na pytanie, czy rzeczywiście modyfikacje są potrzebne, a jeśli tak, to jakie. To, co w obecnych czasach wyklucza stronę z grona tych przyjaznych użytkownikowi (a jeszcze jakiś czas temu nie miało aż tak ogromnego znaczenia) jest na pewno brak responsywności, czyli dostosowania jej do urządzeń mobilnych. Liczba osób, które wchodzą na stronę z telefonu, powinna wyraźnie udowodnić, że zmiany w tym zakresie są jak najbardziej potrzebne. Otoczenie się rozwija, zachowania i przyzwyczajenia konsumentów ulegają zmianom – to już wiadomo. Ale również wewnątrz każdej firmy na przestrzeni czasu nie brakuje zmian. Oferta, która aktualna była na początku działalności na pewno po dłuższym lub krótszym okresie jest chociaż nieco inna. Nieaktualne informacje na stronie internetowej to prosta droga to utraty klientów. Podczas redesignu strony warto myśleć perspektywicznie i zadbać o to, aby istniała możliwość samodzielnego wprowadzania różnego rodzaju drobnych modyfikacji w aktualnościach, czy właśnie w ofercie. Trzecią równie ważną kwestią, która może przemawiać za redesignem strony www, jest po prostu jej wygląd. W internecie bez problemu można znaleźć artykuły pokazujące, jak na przestrzeni lat zmieniały się najpopularniejsze portale. Strona internetowa nierzadko jest pierwszym miejscem, w którym potencjalny klient ma styczność z firmą, dlatego warto zadbać o dobre wrażenie, które przełoży się na chęć współpracy. Przestarzały design, nieintuicyjne menu, krzykliwe kolory na pewno nie zbudują pozytywnego wizerunku. Oczywiście oprócz skupiania się na tym, co należy zmienić, warto też zastanowić się, co warto zachować, bo po prostu sprawdza się dobrze niezależnie od upływu czasu.

 

O wiele lepsze

 

Przynajmniej raz na jakiś czas każda firma powinna zastanowić się, czy przypadkiem przez to, jak wygląda strona internetowa, nie traci klientów. Wprowadzanie częstych, niepotrzebnych zmian i dostosowywanie się do każdego aktualnego trendu nie jest dobrym rozwiązaniem, ale rzetelna ocena jakości strony internetowej i przemyślany redesign na pewno zostaną docenione przez odwiedzających.

Powiązane posty

Zostaw komentarz

ZAINTERESOWAŁA CIĘ NASZA OFERTA?

Zapraszamy do kontaktu z nami poprzez poniższy formularz. Odpisujemy zazwyczaj w ciągu 2h