loader

Minimalizm w projektowaniu stron internetowych

Minimalizm w projektowaniu stron internetowych

Projektowanie stron internetowych i trendy w nim obowiązujące to co roku gorący temat, który porusza całą branżę. To, co z łatwością można w tej kwestii zauważyć to fakt, że od dobrych kilku lat nieustannie pojawiającą się tendencją jest minimalizm. I mimo że jeszcze dekadę temu na stronach internetowych królował raczej przepych, animacje i nadmiar treści, to współczesnym witrynom zdecydowanie bliżej jest do minimalistycznego podejścia. Oczywiście minimalizm zyskał uznanie na długo przed powstaniem internetu, a stwierdzenie "less is more" z powodzeniem używane było w czasach, gdy jeszcze nikt nawet nie podejrzewał, że firmy będą mogły prezentować swoją ofertę właściwie całemu światu bez ruszania się z biura. Obowiązujący początkowo w architekturze nurt z powodzeniem upraszcza wygląd stron www.

O co tak naprawdę chodzi?

Na czym właściwie polega minimalizm w projektowaniu stron internetowych? Na maksymalnym ich uproszczeniu, czyli skupieniu się na najważniejszych elementach i jednoczesnym pozbyciu się wszystkich tych, które nie są koniecznością. Proste fonty, przejrzysta nawigacja, mało treści i ograniczenie się do jak najmniejszej ilości kolorów. Jednym słowem wydawać by się mogło, że stworzenie minimalistycznej strony to całkiem proste zadanie, skoro zakłada redukcję właściwie na każdym polu. Jest jednak wręcz przeciwnie. W końcu nie możemy dopuścić do tego, aby strona wyglądała na niedopracowaną i zrobioną na szybko "na kolanie". A jeśli nieumiejętnie podejdziemy do tematu, to wcale nie będzie ciężko o taki efekt - a przecież nie chodzi o to, aby klient odniósł wrażenie, że nam się spieszyło podczas tworzenia strony. Drugim zagrożeniem, jakie niesie za sobą minimalizm, jest to, że ograniczenie treści może negatywnie odbić się na komforcie odbiorców odwiedzających stronę. Oczywiście tutaj dużo zależy od tego, o jakim typie działalności mówimy, ponieważ z innym podejściem surfujący po sieci odwiedzają stronę artysty (aby na przykład zapoznać się z jego portfolio), a z zupełnie innym firmę zajmującą się remontowaniem mieszkań. W tym drugim przypadku zajrzą na stronę z zamiarem odnalezienia informacji, które ich interesują - na przykład zakresu oferowanych usług czy cennika. W takich przypadkach "odchudzanie" witryny poniekąd na siłę może wywołać u nich jedynie irytację. Tutaj dobrym pomysłem może być zdecydowanie się na minimalistyczną stronę główną, która wywoła (tak bardzo oczekiwany przez wszystkich) efekt "wow" i bardziej skupiające się na informacjach i odpowiednich treściach podstrony, dzięki którym potencjalny klient z łatwością odnajdzie wszystkie interesujące go informacje. Zawsze i wszędzie bowiem należy o tym, że poza aspektami wizualnymi czy estetycznymi oraz podążaniem za trendami strona internetowa wciąż musi odgrywać swoją najważniejszą rolę, nie dostarczając odpowiednich informacji będzie całkowicie bezużyteczna. Skupienie się na najważniejszych elementach i pozbycie się wszelkich niepotrzebnych ozdobników jest tym bardziej uzasadnione, że coraz więcej użytkowników korzysta z urządzeń mobilnych, a responsywność witryn przestała być dla nich udogodnieniem a jest absolutnym standardem. Mobile marketing i minimalizm w tworzeniu stron www tworzą bardzo zgrany duet.

Nowe oczekiwania

Ślepe podążanie za trendami i decydowanie się na minimalizm w całym znaczeniu tego słowa nie zawsze wyjdzie nam na dobre. Jednak czasy, w których internauci doceniali przepych i pstrokate banery internetowe już dawno minęły. Warto więc wziąć pod uwagę ich zmieniające się gusta i poczucie estetyki.

Pozostałe usługi

Zobacz pozostałe usługi oferowane przez nas.

Przejdź do strony

Social media dla e-commerce

Promocja sklepu przy wykorzystaniu mediów społecznościowych.

Przejdź do strony

Audyt SEO strony

Audyt to podstawa do optymalizacji i pozycjonowania strony.

Przejdź do strony
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.