Koszt reklamy na Facebooku – od czego zależy?

Koszt reklamy na Facebooku – od czego zależy?

W wyniku perturbacji, jakie w ciągu ostatnich miesięcy miały miejsce na Facebooku sporo osób, które aktywnie promują w tym serwisie swoją markę, musiało zdać sobie sprawę z tego, że bez odpowiedniego budżetu ich działania mogą okazać się niewystarczająco skuteczne. Znacznie ograniczone zasięgi przy utrzymaniu bądź nawet podniesieniu jakości publikowanych treści nakłoniły do poszukiwania sposobu na dotarcie do większej ilości osób. Rozwiązanie jest oczywiście stosunkowo proste – płatne promowanie. A skoro płatne, to jaki jest koszt reklamy? Tutaj właśnie pojawia się pytanie, na które ci, którzy niekoniecznie interesują się “zapleczem technicznym” swojego konta firmowego chcieliby uzyskać jednoznaczną odpowiedź.

 

Gdzie jej szukać?

 

Można powiedzieć, że reklama na Facebooku kosztuje tyle, ile chce się na nią przeznaczyć. Wyniki, jakie dzięki niej osiągniemy, zależą natomiast od kilku czynników. Warto zatem się w nich orientować, aby działać w taki sposób, by przeznaczony budżet mógł być jak najniższy a osiągnięte wyniki jak najlepsze. To, co na pewno spodoba się laikom próbującym swoich sił w reklamowaniu się na Facebooku, to fakt, że mogą ustalić budżet, jaki są w stanie przeznaczyć (na przykład dziennie lub na całą kampanię) i na pewno nie wydadzą więcej. Oczywiście warto robić to uważnie, aby przez pomyłkę nie wydać wszystkich pieniędzy przeznaczonych na kampanię w jeden dzień. Zanim reklama zostanie na dobre uruchomiona, do podjęcia jest szereg decyzji, a każda z nich to element istotnie wpływający na jej koszt. Począwszy od tego, co chcemy przyjąć za cel a skończywszy na tym, co charakteryzuje osoby, które mogą być potencjalnie zainteresowani naszą ofertą. Jeśli chodzi o to drugie, to lepiej dobrze przemyśleć do kogo chcemy dotrzeć, bo zbyt szeroka grupa docelowa sprawi, że będziemy musieli wydać więcej. Z drugiej strony, jeśli za cel obierzemy stosunkowo wąską grupę odbiorców, w dodatku takich, do których chce dotrzeć większa ilość reklamujących się podmiotów, to koszt również może być wysoki. Jeśli nie mamy pewności co do tego, jaką dokładnie grupę docelową obrać lub jaka kreacja graficzna będzie najskuteczniejsza, możemy na szczęście testować różne opcje i zdecydować się na tę, która przynosi lepsze rezultaty. Nie bez znaczenia pozostaje cel kampanii oraz to, w którym miejscu i na jakich urządzeniach chcemy, aby była wyświetlana. Należy również pamiętać o wszystkich zasadach, których Facebook każe nam przestrzegać podczas tworzenia grafiki oraz treści naszej reklamy. Jeśli będziemy się trzymać zakazów i nakazów, które przed nami stawia, to bardziej prawdopodobne jest stworzenie efektywnej reklamy, która dotrze do większej ilości potencjalnie zainteresowanych osób.

 

Najlepsze wyniki

 

Jak łatwo można zauważyć, koszt reklamy na Facebooku zależy od wielu czynników. Kwota, jaką przeznaczymy na promowanie, zależy tylko od nas, a metodą prób i bacznego obserwowania statystyk na pewno dojdziemy do satysfakcjonujących wyników.

Powiązane posty

Polityka prywatności