Influencer marketing – owocna współpraca

Influencer marketing – owocna współpraca

To, co obecnie ma miejsce w sieci, najprawdopodobniej jeszcze kilkanaście lat temu byłoby nie do pomyślenia. O ile prezentowanie zdjęć posiłków na Instagramie było swego czasu obiektem żartów, o tyle wydaje się, że pokazywanie swojego życia (nawet tych wydawać by się mogło bardzo prywatnych jego sfer) na YouTubie nikogo obecnie nie dziwi. Oprócz videoblogów, czy szerzej ujmując obecności w social mediach, która niekoniecznie niesie ze sobą jakąś szczególną wartość, a jest jedynie rozrywką, spotkać można także w internecie osoby, które prezentują wartościowe treści, edukują, pomagają… Zarówno jedna i druga grupa to potencjalni „promotorzy” marki w internecie, którzy trafiając do nawet setek tysięcy odbiorców, mogą w świetny sposób zareklamować produkt lub usługę. Firmy już jakiś czas temu dostrzegły potencjał współpracy z tak zwanymi influencerami i chętnie się na nią decydują. Oczywiście taka kooperacja może przynieść wiele korzyści, ale równie dobrze może negatywnie odbić się na wizerunku zarówno jednej, jak i drugiej strony.

 

Szerzenie opinii

 

Poszukiwanie nowych sposobów na promowanie swojej marki to naturalne następstwo zmian zachodzących w zachowaniach konsumentów oraz przesytu niektórymi formami reklamy. I mimo że influencer marketing wbrew pozorom nie jest całkiem nowym rodzajem reklamy, to w ostatnim czasie stał się wyjątkowo popularny. W sieci można znaleźć wiele stron, które pomogą nam w znalezieniu influencera. Oczywiście to, jaką osobę wybierzemy, często zależy w dużej mierze od naszych możliwości i środków, które możemy przeznaczyć na ten cel. Jest jeszcze jeden bardzo ważny aspekt, który należy wziąć pod uwagę. Podejmując współpracę z influencerem, warto dobrze zastanowić się nad tym, kto będzie odpowiedni do promowania naszej marki. Będzie to bowiem wpływać w dużym stopniu na wiarygodność przekazu. Jeśli więc przedmiotem, który chcemy przybliżyć światu jest łóżeczko dla dziecka, to logiczne jest, że do współpracy wybierzemy kobietę w ciąży bądź rodziców. Jak się okazuje duża część internautów, którzy śledzą określone kanały w social mediach, bierze pod uwagę sugestię i zdanie influencerów podczas podejmowania swoich własnych decyzji zakupowych. Wyjątkiem może być sytuacja, w której Youtuber lub osoba prężnie działająca na Instagramie nie przebiera w ofertach i przyjmuje każdą propozycję, jaka zostanie mu przedstawiona. Wówczas jego wiarygodność bardzo spada, a natłok promowanych na profilach produktów na pewno nie umknie uwadze odbiorców. Oczywiście tego typu zagrożeń jest więcej, jednak odpowiednio określone warunki współpracy pozwolą ich uniknąć i sprawią, że przyczyni się ona jedynie do poprawy wizerunku marki.

 

Skuteczność w cenie

 

Influencer marketing to świetny sposób na dotarcie do ogromnej rzeszy potencjalnych klientów, za pośrednictwem osoby, która może mieć wywierać bardzo duży wpływ na opinie swoich fanów. Oczywiście promowanie marki na zasięgach influencerów może być kosztowne, szczególnie jeśli chodzi o współpracę z najpopularniejszymi osobami. Jednak czasami nawet te mniejsze kampanie mogą przynieść zaskakująco dobre efekty.

Powiązane posty

1 Komentarze

  1. Dezyderia
    Lipiec 30, 2017 18:48 Odpowiedz

    Świetny wpis. Moim zdaniem inwestycja w (trafną) reklamę szybko się zwraca i nie powinno się na tym oszczędzać. Ludzie lubią podążać za swoimi idolami, którymi w ostatnim czasie stali się również youtuberzy , więc dobór takiego, który ma dużo fanów jest na pewno dobrym sposobem na pozyskanie klientów.

Zostaw komentarz

ZAINTERESOWAŁA CIĘ NASZA OFERTA?

Zapraszamy do kontaktu z nami poprzez poniższy formularz. Odpisujemy zazwyczaj w ciągu 2h