Hashtagi – jak ich używać?

Hashtagi – jak ich używać?

Wydaje się, że w dzisiejszych czasach wszystkie działania mające na celu promowanie marki powinny obejmować przede wszystkim obecność i aktywność w sieci, a w szczególności w mediach społecznościowych. Dają one ogromne możliwości i mają potencjał, który właściwie wykorzystany może przynieść firmie wiele korzyści. Jednak mimo że prowadzenie konta na przykład na Instagramie może wydawać się niezbyt skomplikowane, to jak we wszystkich dziedzinach tak i tutaj jest kilka kwestii, o których warto mieć pojęcie, jeśli zależy nam na tym, aby nasze działania były owocne. Jedną z nich są hashtagi, czyli odpowiednio dobrane słowa ze znakiem # na początku. Jak mogą pomóc?

 

Słowo klucz

 

Oznaczenie zdjęcia umieszczonego na Instagramie odpowiednimi słowami sprawia, że może odnaleźć je większa liczba osób, również tych, które do tej pory nie miały okazji nawet odwiedzić naszego profilu. Dobierając odpowiednie hashtagi, możemy decydować się zarówno na te mniej popularne, jak i takie, którymi codziennie oznaczane są setki tysięcy zdjęć. W internecie można znaleźć nawet zestawienia pokazujące które hashtagi cieszą się największą popularnością. Również sam Instagram podczas wpisywania hashtagów sugeruje, jakie możemy wybrać. Są również takie sytuacje, w których zdecydowanie lepszym rozwiązaniem niż wybieranie spośród hashtagów typu #smile czy #love będzie stworzenie swojego własnego oznaczenia, którym osoby śledzące nasz profil będą mogły oznaczać na przykład wykonane przez siebie zdjęcia, na których znajduje się nasz produkt. Idąc krok dalej oryginalne oznaczenie, może być jednym z warunków wzięcia udziału w konkursie przez nas organizowanym – my nie będziemy mieli problemu ze zlokalizowaniem konkursowych zdjęć na portalu, a przy okazji zyskamy reklamę (oczywiście zakładając, że hashtag zawiera w sobie również nazwę naszej marki). Hashtagi całkiem dobrze sprawdzają się również na Twitterze, gdzie służą między innymi do oznaczania wpisów w sposób ułatwiający odnalezienie ich w kontekście na przykład jakiegoś konkretnego tematu bądź aktualnych wydarzeń na świecie. Na oznaczanie przez użytkowników wpisów hashtagami liczył również Facebook, jednak w tym przypadku zdecydowanie nie przyjęły się one tak dobrze, jak na Twitterze czy Instagramie. Na pewno wpływ na to miała specyfika portalu.

 

Skuteczne działania

 

Odpowiednie hashtagi mogą nie tylko uatrakcyjnić treści, które publikujemy w mediach społecznościowych, ale także bardzo pozytywnie wpłynąć na jakość naszej komunikacji z odbiorcami. Warto zastanowić się, czy te, których używaliśmy do tej pory były skuteczne, czy może jednak należy bardziej zgłębić ich tajniki.

Powiązane posty

Zostaw komentarz

ZAINTERESOWAŁA CIĘ NASZA OFERTA?

Zapraszamy do kontaktu z nami poprzez poniższy formularz. Odpisujemy zazwyczaj w ciągu 2h