Batalia o zasięgi – zmiany na Facebooku

Batalia o zasięgi – zmiany na Facebooku

Na pewno cały rok obfitował w wiele ważnych dla branży marketingowej wydarzeń i zmian. Jednak tematem, który w ostatnich tygodniach zdecydowanie dominował w kontekście działań prowadzonych w mediach społecznościowych były zasięgi postów na Facebooku. W większości przypadków gołym okiem można zauważyć, że treści, które jeszcze jakiś czas temu świetnie poradziłyby sobie w dotarciu do dużej liczby odbiorców, dzisiaj osiągają wyniki, których na pewno nie można nazwać satysfakcjonującymi. W końcu facebookowa rzeczywistość, która sprzyjała promującym się w sieci markom i właściwie przy odrobinie wiedzy i dobrym pomyśle stwarzała niesamowite możliwości, teraz coraz mniej daje a coraz więcej wymaga.

 

Liczy się jakość

 

Większość osób dotkniętych problemem drastycznie spadających zasięgów oczywiście wskazała na to, że Facebook zmianą algorytmów wymusza na markach zwiększenie budżetów na promowanie się na tym portalu. Do tej pory osoby, które wiedziały jakie treści przekonują odbiorców właściwie i bez inwestowania radziły sobie świetnie. Teraz oczywiście jakość treści również odgrywa bardzo dużą rolę. Na potwierdzenie tej tezy może wspomnieć o newsie, który dopiero co ujrzał światło dzienne. Facebook będzie zwalczał posty, które w bezpośredni sposób nawołują odbiorców do reakcji. Trzeba przyznać, że wysyp wpisów typu “oznacz znajomego, który…” rzeczywiście mógł irytować. Z drugiej strony raczej nie można dziwić się profilom, które takie treści publikowały, skoro niejednokrotnie ilość polubień i komentarzy zadziwiała. Ci, którzy upodobali sobie również głosowanie serduszkami i polubieniami także powinni mieć się na baczności. Jednak nawet pomijając określony typ postów, który swoją drogą  zaskakująco dobrze sprawdzał się w zdobywaniu rekordowych ilości reakcji, można stwierdzić, że era darmowego zjednywania sobie sympatii na Facebooku z taką skutecznością jak dotychczas skończyła się. Warto przy tym zauważyć, że profile na Facebooku, to nie tylko duże firmy, którym płatne promowanie przyniesie wymierne korzyści, ale też konta, które nie czerpią korzyści finansowych ze swojej działalności. W tym przypadku ograniczenie zasięgu organicznego może być bardziej dotkliwe. Podczas obserwowania kroków podejmowanych przez Facebooka nasuwa się pytanie, jakie jeszcze zmiany czekają nas w najbliższym czasie i w jakim stopniu uderzą w firmy, dla których platforma ta stanowi główny kanał komunikacji z fanami. 

 

Coraz większa konkurencja

 

Firm, które dostrzegają potencjał Facebooka i umiejętnie go wykorzystują było, jest i będzie bardzo dużo. Marki różnymi sposobami zabiegają o uwagę odbiorców i teraz będą musiały przywyknąć do tego, że dobre pomysły i wysokiej jakości treści trzeba będzie poprzeć również odpowiednim budżetem.

Powiązane posty

Zostaw komentarz

ZAINTERESOWAŁA CIĘ NASZA OFERTA?

Zapraszamy do kontaktu z nami poprzez poniższy formularz. Odpisujemy zazwyczaj w ciągu 2h