3,2,1… akcja – transmisja live

3,2,1… akcja – transmisja live

Ilość treści, jaka codziennie trafia do każdego przeciętnego użytkownika internetu, jest ogromna. Nic więc dziwnego, że każdy z nas wertując portale informacyjne czy społecznościowe nie skupia się na każdej wiadomości, a tylko skanuje je wzrokiem i wypatruje tych dla siebie najciekawszych. Natłok informacji i ograniczona uwaga konsumentów sprawiają, że marki w poszukiwaniu ich zainteresowania sięgają po coraz bardziej wyszukane formaty. Od zwykłych grafik, przez materiały wideo dotarliśmy krok dalej… Transmisja live była jednym z najczęściej wymienianych trendów na ten rok.

 

Plusy i minusy

 

Warto zauważyć, że w dobie masowego ograniczania zasięgów transmisje live są doceniane przez Facebooka i potrafią osiągać nadzwyczaj dobre wyniki w zakresie odsłon, ilości komentarzy i polubień. Temat transmisji live raczej nie powinien stanowić większego problemu. Na pewno w każdej firmie znajdzie się coś, o czym można w interesujący sposób opowiedzieć. Ważne, aby widzowie mogli wyciągnąć z materiału jakieś korzyści, chociażby w postaci zdobytej wiedzy. Poradniki, pogadanki, testy produktów, pokazywanie zakulisowego życia… możliwości jest naprawdę wiele, a bezpośredni kontakt z fanami i odpowiadanie na bieżąco na ich pytania, czy zwracanie uwagi na najciekawsze komentarze na pewno sprawi, że zaangażowanie włożone w przygotowanie wartościowej transmisji zostanie przez nich docenione. Oczywiście transmisje live to nie same zalety. O ile umiejętnie zmontowany filmik z misternie nakręconego materiału z prawie 100% pewnością zrobi dokładnie takie wrażenie na odbiorcach, jakie firma sobie zaplanowała, o tyle podczas transmisji live mogą wystąpić nieprzewidziane problemy… techniczne bądź też innej natury. Ratunkiem jest wtedy tylko zimna krew, ale wiadomo, że wszelkie komplikacje na pewno nie wpłyną pozytywnie na odbiór materiału. Druga kwestia to różnego rodzaju wpadki, które w niektórych przypadkach mogą być zabawne, jednak w skrajnych przypadkach mogą negatywnie wpłynąć na wizerunek firmy.

 

O czym jeszcze pamiętać?

 

Ciekawa transmisja live może okazać się prawdziwym sukcesem, pod warunkiem, że potencjalnie zainteresowane osoby będą mogły się o niej dowiedzieć. Tutaj sprawdzić się może “odliczanie” na profilu bądź utworzenie wydarzenia, które zapisanym osobom samo przypomni, że zbliża się transmisja, którą chcą obejrzeć. Warto wziąć także pod uwagę czas emisji. Transmisja urządzona w godzinach, gdy większość osób jest w pracy czy szkole, z pewnością nie jest najlepszym pomysłem. Jak widać przygotowanie i przeprowadzenie transmisji na żywo wymaga nieco więcej wysiłku, jednak zaoferowanie odbiorcom tego typu treści może przynieść wiele korzyści. 

Powiązane posty

Polityka prywatności